شناسهٔ خبر: 20969102 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در برنامه این هفته نود چه گذشت؟

افشاگری بی سابقه در برنامه نود/ ژن خوب در فوتبال هم دردسرساز شد

در برنامه 90 دوشنبه شب ، عادل فردوسی پور و دوستانش هم با علی کفاشیان درباره بلیت فروشی حرف زدند و هم با مسئولان برهان مبین. دوربین این برنامه همچنین کارشناس شرکت برهان مبین را به ورزشگاه ازادی برد تا مشخص شود که چقدر هزینه کرده اند برای قرارداد بلند مدت شان که برای هر بلیت 35 درصد پورسانت می گیرند.

صاحب‌خبر -
افشاگری بی سابقه در برنامه نود/ ژن خوب در فوتبال هم دردسرساز شد 
 
سرویس ورزشی فردا: برنامه ۳۰ مرداد نود با محوریت بررسی هفته چهارم لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۲۲:۴۰ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.
 
در ابتدا سوال مسابقه نظرسنجی درباره پیش بینی مسابقه پرسپولیس و الاهلی عربستان پخش شد.
 
بیش از یک میلیون و 981 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که حدود 70 درصد اعتقاد به پیروزی پرسپولیس در دیدار رفت مقابل الاهلی عربستان داشتند. 
 
 وقتی کفاشیان حرف تاج را روی آنتن زنده 90 تکذیب کرد
 
بعد از حدود ساعتی بحث بین علی کفاشیان و عادل فردوسی پور ، مهدی تاج یکی از آن تصمیمات ناگهانی اش را گرفت. فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ از طرف او با 90 تماس گرفت و گفت بازی استقلال پدیده را خود باشگاه برایش بلیت می فروشد. حرفی که با نه قاطع کفاشیان روبرو شد و گفت:«نه این حرف اشتباه است. این کار حتما توسط شرکت برهان مبین فعلا انجام می شود تا درباره کارشان حساب رسی کنیم. درآمدهای فروش بلیت به باشگاه ها نمی رسد. اصلا باشگاه ها اینکاره نیستند و فعلا بلیت فروشی بلد نیستند. یعنی می خواهند در این فاصله کم بلیت دستی بفروشند. من نمی دانم چرا این جمله از سوی آقای تاج نقل شده اما انجامش شدنی نیست.» 
 
ترین‌های هفته چهارم لیگ برتر

- حرکات تکنیکی: کریم احمدی، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی، امیرمحمد پناهی، مهدی ترابی، ژایرو رودریگز، رضا کرملاچعب، مهدی کیانی، شایان مصلح، حسین کعبی، آرش رضاوند، رضا ناصحی، کیوان امرایی، میعاد یزدانی، سینا مریدی و علی قلی‌زاده.
- تیرک دروازه: حسین مهربان(برابر استقلال خوزستان)
- کار تیمی: پدیده(مقابل استقلال خوزستان)
- موقعیت از دست رفته: مرتضی تبریزی(برابر سپاهان)
- پاس گل: میثم دورقی(برابر پدیده)
- مهار: رشید مظاهری(مقابل سپاهان

 
 افشاگری بی‌سابقه در برنامه 90درباره بلیت‌های کذایی
 
در برنامه 90 دوشنبه شب ، عادل فردوسی پور و دوستانش هم با علی کفاشیان درباره بلیت فروشی حرف زدند و هم با مسئولان برهان مبین. دوربین این برنامه همچنین کارشناس شرکت برهان مبین را به ورزشگاه ازادی برد تا مشخص شود که چقدر هزینه کرده اند برای قرارداد بلند مدت شان که برای هر بلیت 35 درصد پورسانت می گیرند.

خیلی آشکار و با یک دو دوتا چهارتای ساده مشخص شد درحالی که 12 سال این شرکت از بلیت ها سود می برده ، کل سرمایه گذاری اش را در یک سال در آورده بود.

 آنها نه هزینه زیادی برای رنگ آمیزی کرده بودند ، نه برای کارکنان و نه برای تجهیز دستگاه های الکترونیک بلیت خوان که مشخص شد هر کدام را تا 30 برابر قیمت فاکتور کردند و از فدراسیون و باشگاه ها پول می گیرند.

فردوسی پور در ادامه کفاشیان را روی خط آورد و بعد از این شروع کرد به شخم زدن تاریخ بلیت فروشی و ماجرای شرکت افق سبز و اینکه چرا فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت کفاشیان در دهه 80 ، شرکت خصوصی تشکیل داده بودند که کفاشیان اصرار داشت کل سهام آن شرکت برای فدراسیون بوده است.

بعد عادل اصرار کرد فدراسیون فوتبال در آن سال ها 2 میلیارد تومان به شرکت دانش بنیان برهان مبین برای دیجیتالی شدن بلیت ها بدهکار بوده است و برای همین قرارداد ترکمان چای بسته می شود.

کفاشیان در دفاع از فدراسیون تاکید داشت که شرکت برهان مبین را معاونت فناوری ریاست جمهوری به اصرار طرف قرارداد با آنها کرده است. ولی عادل گفت معاونت فناوری و دفتر سورنا ستاری چنین ادعایی را رد کرده و تاکید داشتند که برهان مبین برای این توانسته بدون انجام تشریفات چنین قراردادی ببندد که 2 میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال طلب داشته. عادل فرمول جالبی هم برای این قرارداد داشت و می گفت آن موقع بازی ها کلا 2 تا 3 هزار هوادار داشته و فدراسیون فکر کرده شاید بعد 11 سال تازه به این شرکت سودی برسد اما یکباره همه چیز عوض شده است!

بیش از 30 دقیقه عادل فردوسی پور و علی کفاشیان درباره این پرونده حرف زدند و عادل زیر بار توجیهات کفاشیان نمی رفت و کفاشیان هم مدام تاکید داشت فدراسیون با معاونت فناوری ریاست جمهوری طرف بوده اما آنها اگر این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کردند و به ما اطلاع ندادند ، مرتکب تخلف شده اند.

کفاشیان البته در ادامه حرف هایش پذیرفت که روی بهره بردار نظارت نکرده است. اینکه فردوسی پور وقتی می گفت ارقام سرمایه گذاری برهان مبین با واقعیت نمی خوانده را پذیرفت و این بخش تنها جایی بود که دو طرف درباره اش اتفاق رای داشتند.

کرمی مشاور سورنا ستاری روی خط 90 آمد و ادعاهای کفاشیان را تکذیب کرد . بار بعد که کفاشیان روی خط آمد خیلی تند تر حرف زد و گفت چرا معاونت فناوری 4.5 میلیارد تومان شرکت برهان مبین را فروخته است. او گفت این 4.5 میلیارد تومان کجاست که الان مثلا به ما می گویید که 2 میلیارد تومان ما کجاست؟ به شما چه!

کفاشیان اصرار داشت هر اتفاقی افتاده در معاونت فناوری ریاست جمهوری رخ داده است و عادل هم درباره جعل سند سخن گفت و کفاشیان توضیح داد:«وقتی فدراسیون فوتبال فهمید این شرکت به شرکت جدیدی واگذار شده است ، ما به معاونت اعتراض کردیم که چرا مدیر شرکت عوض شده و آقازاده یکی از مسئولان قبلی آمده است. اتفاقا ما افتادیم دنبال این ماجرا» عادل هم در ادامه گفت نهادهای نظارتی افتادند در این باره و تخلفات مشخص شده است.

کفاشیان در پایان قول داد این پرونده را پیگیری می کند و خبر قطعی درباره نتیجه اش می دهد. 
 
بخش نوستالژی برنامه نود

دیدار جذاب و مهیج پرسپولیس در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پخش شد که دیدار رفت این مسابقه با پیروزی 3 بر صفر تیم آلیمای قزاقستان به پایان رسید ولی سرخ پوشان در مسابقه برگشت موفق به پیروزی 5 بر صفر شدند؛ همچنین بازی استقلال برابر نوف باخور ازبکستان در شهریورماه 75 که آبی‌ها توانستند شکست 4 بر یک دور رفت را با نتیجه 3 بر صفر در دیدار برگشت جبران کنند پخش شد.

مصاحبه‌های ضبط شده‌ای با داریوش مصطفوی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال- رضا ترابیان، بازیکن سابق پرسپولیس و کاظم اولیایی، مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال تهران در این بخش پخش شد.
 
بخش لژیونرها

در هفته چهارم لیگ بلژیک شارلوآ روی پرتاب کاوه رضایی به چهارمین برد فصل رسید؛ اوستنده در بازگشت رامین رضاییان به ترکیب چهارمین باخت فصل را متحمل شد؛ آلکمار با جهانبخش به برتری رسید؛ هیرنفین در حضور رضا قوچان‌نژاد برابر هراکلس به تساوی رسید؛ علیرضا حقیقی برای اسکیل استونا پاس گل داد و تیم‌اش به پیروزی 3 بر یک مقابل مالمو دست یافت؛ کریم انصاری‌فرد در شب پیروزی المپیاکوس در هفته اول سوپر لیگ یونان یک گل زد و یک پاس گل داد؛ سردار آزمون در حضور 45 دقیقه‌ای در ترکیب روبین کازان نتوانست در پیروزی 6 گله تیم‌اش گلزنی کند؛ میوندالن در دو بازی سوشا مکانی را در ترکیب داشت که یک شکست و یک برد برای آنها رقم خورد؛ وردربرمن با هدایت الکساندر نوری یک بر صفر به هافنهایم باخت.

توضیح مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره بلیت فروشی

پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره مسائلی که پیرامون به وجود آمده درباره بلیت فروشی به وجود آمده اظهار کرد: تفاهم‌نامه و ادامه همکاری با شرکت مذکور با اطلاع آقای امیری‌نیا، رئیس وقت مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و اینکه آقای ستاری در جریان ریز این مسائل بوده‌اند، صورت گرفت.

وی ادامه داد: این موضوعی که در برنامه نود پیگیری شده مربوط به سال 89 می‌شود و بعد که آقای ستاری معاونت این حوزه را برعهده گرفتند، در اوایل کار با دوستان فدراسیون فوتبال و آقای امیری‌نیا جلسه مشترکی گذاشتند که مابین آقای گودرزی، وزیر وقت با آقای ستاری نیز این موضوع پیگیری شد.


کرمی تصریح کرد: خوشحال هستیم که موضوع دانش بنیان‌ها مطرح شده چراکه این شرکت‌ها می‌توانند به ورزش کمک کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور ابراز کرد: از طرف معاونت علمی و فناروری هیچ شرکتی برای بحث بلیت فروشی‌ها معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه نیا مسؤولیت و واحد آقای امیری‌نیا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جداست، گفت: معاونت ما به هیچ عنوان در ریز مسائل بلیت فروشی ورود پیدا نکرده ولی در کلیات که بحث فناوری در ورزش بوده نظراتی داشته است.

کرمی عنوان کرد: شرکت برهان مبینی که ابتدا در فوتبال بود، همکاری‌هایی با فدراسیون و به واسطه خرید بلیت، کارت، گیت و ... از شرکت طرف قرارداد مطالباتی داشته است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه کرد: حدود 3 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که تمام نهادهای دولتی موظف هستند به آنها کمک کنند تا بازار کشور را در دست بگیرند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری دخالتی در معرفی و کارهای تشریفاتی و قانونی نداشته است.

واگذاری بلیت فروشی به استقلال و پرسپولیس


سعید فتاحی، مسؤول برگزاری مسابقات لیگ برتر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره نحوه بلیت فروشی در بازی هفته پنجم استقلال و پدیده اظهار کرد: به دستور آقای تاج، رییس فدراسیون فوتبال و به احترام نظر مردم بلیت فروشی مسابقه فردا توسط باشگاه استقلال و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.


وی ادامه داد: تمام عواید بلیت فروشی به باشگاه استقلال می‌رسد ولی شرکت برهان مبین هم وجود دارد اما قرار است کاهش درصدهای تخصیصی آن به این شرکت توسط باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و توافق با برهان مبین انجام شود.


فتاحی ابراز کرد: با واگذاری بلیت فروشی به استقلال و پرسپولیس، باشگاه‌ها در راس کار قرار می‌گیرند.

نظر شما