شناسهٔ خبر: 20967230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کمیته امداد الیگودرز:

۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت می شود

مدیر کمیته امداد الیگودرز گفت: امسال جهت اشتغال ۵۰۰ مددجو تحت پوشش حدود ۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک ،بهروز ماهرو بختیاری،مدیر کمیته امداد  شهرستان الیگودرز در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: در سال گذشته  جهت کمک معیشت افراد تحت پوشش  ماهیانه به خانواده یک نفره مبلغ ۵۲ هزار تومان مستمری و پنج نفره ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: از ابتدای امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی از طریق کارت یارانه در مجموع به حساب خانواده یک نفره 150هزار تومان و به حساب  خانواده پنج نفره 500هزار تومان  آنها واریز می شود.

 

ماهرو بختیاری اضافه کرد: امسال کمک هزینه ازدواج 52 میلیون تومان بوده است که از این مبلغ 18 میلیون تومان از مشارکت های مردمی ومابقی کمک دولت  بوده است.

 

مدیرکمیته امداد الیگودرز،عکس،تصویر،نشست خبری کمیته امداد الیگودرز،بهروز ماهروبختیاری

 

مدیر کمیته امداد شهرستان الیگودرز به کمک های این نهاددر سرفصل عمرانی اشاره کرد و گفت: برای خرید ،احداث وتعمیر  واحد مسکونی به 48 خانواده تحت پوشش در شهرستان  مبلغ ۱۹۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی با اقدامات کمیته امداد در سر فصل تسهیلات کارگشایی نیزاشاره کرد و بیان کرد: تسهلات کارگشایی به 120نفر درمجموع به مبلغ 402 میلیون تومان  پرداخت شده است  که درقالب اعطای وامهای یک تا پنج میلیون تومان بوده است ودر جهت رفع مشکلات درمانی، تحصیلی و....مددجویان تحت پوشش است.

 

این مسئول  به اقدامات این نهاد در خصوص اشتغال زایی اشاره کرد و بیان نمود: همچنین 2میلیارد و 800میلیون تومان تسهیلات از  بانک ملی جهت اشتغالزایی 186 مددجو اختصاص یافته است که تا کنون  به 100 نفر تسهیلات 15 میلیون تومانی با سود 4 درصد پرداخت شده است.

 

مدیرکمیته امداد الیگودرز،عکس،تصویر،نشست خبری کمیته امداد الیگودرز،بهروز ماهروبختیاری

 

مدیرکمیته امداد الیگودرز با اشاره به اینکه امسال با اعطای تسهیلات برای 500 نفر اشتغالزایی انجام می شود اظهار داشت: امسال تسهیلات اشتغال زایی حدود  9میلیارد تومان است  که نسبت به سال گذشته این تسهیلات دو برابرشده است و سقف تسهیلات وام اشتغال زایی در 6 ماه دوم امسال نیز به 20میلیون تومان نیز افزایش خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: در شش ماه اول امسال جهت منابع امدادی 500میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است که  40درصد از آن اجرا شده است ومابقی نیز دردست اقدام است.

 

ماهرو بختیاری به اقدامات درمانی این نهاد اشاره کرد و بیان نمود: کمیته امداد بصورت عمومی و حتی موردی در راستای پرداخت کمک هزینه درمان مدد جویان مساعدت های انجام داده است.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته 260میلیون تومان جهت کمک به تغذیه کودکان زیر 6 سال در قالب توزیع سبدکالا و با همکاری شبکه بهداشت پرداخت شد که در مجموع 288 کودک از این خدمات بهره مند شدند.

 

مدیر کمیته امداد الیگودرز برگزاری اردوهای زیارتی برای مددجویان اشاره کرد و افزود: امسال 82 نفر از زنان بی سرپرست با کمک خیرین به  مشهد مقدس و 40 نفر نیز به اردوی قم وجمکران اعزام شدند همچنین  20نفر از مددجویان نیز جهت اعزام به کربلا انتخاب شده اند که در آینده نزدیک اعزام خواهند شد.

 

مدیرکمیته امداد الیگودرز،عکس،تصویر،نشست خبری کمیته امداد الیگودرز،بهروز ماهروبختیاری

 

وی به توزیع کالا برای مناطق محروم اشاره کرد وبیان نمود :تا کنون 184 تانکر آب 200لیتری ،158 آبگرمکن گازی و گالونی ،118 پنکه در مناطق محروم توزیع شده است که در مجموع ارزش ریالی این کالاها  بیش از 200میلیون تومان است.

 

 ماهرو بختیاری به مصوبات جلسه سفر رییس کمیته امداد کشور به استان و شهرستان نیزاشاره نمود و افزود: طبق مصوبه  این جلسه وابلاغی که انجام شده ، مدیر کمیته امداد کشور برای تکمیل مسکن مهر 35 خانواده مددجو شهرستان  180 میلیون تومان پرداخت نمایند ولی تا کنون اجرایی نشده است.

 

وی اظهار داشت: همچنین با هدف اشتغالزایی و تقویت اقتصاد در مناطق روستایی 20دستگاه وانت نیسان به شهرستان اختصاص یافت که 20نفر از مددجویان به  صندوق  کار آفرینی شهرستان  معرفی شده اند ودر ماههای آینده این وسایل نقلیه واگذار می شود.

 

 در ابتدای این نشست خبری احمدی،مسئول روابط عمومی کمیته امداد الیگودرز از زحمات خبرنگاران قدردانی نمود وخواستار تداوم همکاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما