شناسهٔ خبر: 20965601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده جدید ارتش کیست؟

فرمانده معظم کل قوا طی حکمی، امیر سرلشکر "سیّد عبدالرّحیم موسوی" را به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرمانده جدید ارتش کیست؟سال گذشته پس از انتخاب "سردار سرلشکر باقری" به عنوان رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح حضرت  آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا ، امیر سرتیپ ستاد "سید عبدالرحیم موسوی" را به عنوان جانشین ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب کردند.

عصر امروز(دوشنبه 30 مردادماه) رهبر انقلاب در احکام جداگانه‌ای امیر سرلشکر عطاءالله صالحی را به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با ارتقاء به درجه‌ی سرلشکری به سمت فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.


**امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی" کیست؟


امير سرتيپ موسوی در سال 1358 وارد دانشكده افسری نيروی زمينی ارتش شده و در طول سال‌های دفاع مقدس، رده‌های فرماندهی را در يگان‌های مختلف با موفقیت طی كرده و دوره نظری دكتری مديريت دفاع ملی را در دانشگاه‌ دفاع ملی با موفقيت پشت سرگذاشته است.

امیر موسوی پیش‌تر در سِمت‌های متعددی همچون فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق، فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، معاون طرح و برنامه نزاجا، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش به خدمت مشغول بوده است. وی پيش از اين معاون طرح و برنامه نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران بوده است.  وی اکنون دانشیار دانشگاه دفاع ملی است و در دوره عالی دافوس نیز نفر برتر شده است

در سوابق امیر موسوی، تصدی معاونت طرح و برنامه نزاجا نیز به چشم می‌خورد. ریاست اداره  عملیات ارتش و همچنین ریاست مرکز مطالعات  راهبردی ارتش نیز جزء سمت‌هایی است که امیر موسوی پیش از این تصدی آنها را برعهده داشته است.  

  فرمانده جدید ارتش
از همرزمان سپهبد شهید "صیاد شیرازی" بوده است. وی که سابقه‌ی 96 ماه حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را در پرونده‌ دارد، در آن دوران به‌عنوان فرمانده گردان و مدتی نیز در سمت فرمانده‌ی آتشبار لشکر 28 کردستان ایفای نقش می‌کرد.
 

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" از فرماندهان با سابقه ارتش در رسته توپخانه است که در سال های دفاع مقدس نیز در همین حوزه به خدمت مشغول بود.

انتهای پیام/

نظر شما