شناسهٔ خبر: 20964494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اوباما، بهترین سلاح دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۸ آمریکا

نشریه آمریکایی هیل نوشت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بهترین سلاح دموکرات‌ها برای انتخابات کنگره این کشور در سال آینده میلادی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

اوباما، بهترین سلاح دموکرات‌ها در انتخابات سال 2018 آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی هیل با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت دموکرات‌ها در انتظار بازگشت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به صحنه سیاسی هستند. اوباما کارآمدترین سلاح دموکرات‌ها برای انتخابات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در سال آینده میلادی خواهد بود.

در این گزارش آمده است: حدود هشت ماه از پایان دوران ریاست جمهوری اوباما می‌گذرد؛ اما او همچنان بهترین سلاح حزب دموکرات برای انتخابات سال 2018 بشمار می‌رود. دموکرات‌ها در نبرد با دونالد ترمپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، همچنان از اوباما سود می‌برند؛ برای مثال، توییت رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به حادثه شارلوتسویل، به محبوب‌ترین توییت جهان تبدیل شد.

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید دموکرات‌ها خواستار حضور پررنگ اوباما در انتخابات سال آینده میلادی هستند؛ اما، رئیس جمهور سابق آمریکا به وضوح اعلام کرده است که قصد ندارد دوباره نقش رهبری حزب دموکرات را برعهده بگیرد.

برد بنن، استراتژیست دموکرات، می‌گوید دموکرات‌ها به اوباما بسیار نیاز دارند. او نقطه مقابل ترامپ است. هیچ یک از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا از شهرت و اعتبار اوباما برخوردار نیست.

در ادامه مطلب به نقل از مشاور دموکرات در دولت پیشین آمریکا، آمده است اوباما باید سریع‌تر تلاش‌های خود را برای پیروزی حزب دموکرات در انتخابات سنا و مجلس نمایندگان آغاز کند. آمریکا در حال حاضر، با یک بحران بزرگ سیاسی مواجه است؛ اوباما و دیگر سران ارشد حزب دموکرات از زمان روی کار آمدن ترامپ کمک زیادی به دموکرات‌ها نکرده‌اند. دموکرات‌ها در 8 سال ریاست‌جمهوری اوباما در سطح ملی قدرت خود را از دست دادند و اوباما باید در این باره –به ویژه در بخش تأمین مالی- احساس مسئولیت بیشتری بکند. اوباما باید به جای وعده درباره آینده از هم‌اکنون اقدامات جدی خود را شروع کند.

 

انتهای پیام/


اوباما، بهترین گزینه دموکرات‌ها در انتخابات کنگره

نظر شما