شناسهٔ خبر: 20964139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش دوبرابری اعتبارات اشتغال کمیته امداد در سال جاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش دوبرابری اعتبارات اشتغال کمیته امداد گفت:با اعتبارات در حوزه اشتغال ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار داریم.

صاحب‌خبر -

افزایش دوبرابری اعتبارات اشتغال کمیته امداد در سال جاریبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند گفت: استان خراسان جنوبی جزء استان های برتر در عرصه ایجاد اشتغال، جذب منابع، مشاوره شغلی و هدایت مددجویان به سمت اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کمیته امداد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال داشته است، افزود: ۱۰۲ هزار فرصت شغلی نیز از محل اعتبارات اشتغال در کشور ایجاد شده است.

امید ادامه داد: از مجموع اعتبارات اشتغال سال جاری دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم منابع بانکی و یک هزار میلیارد سهم صندوق امداد ولایت است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبارات اشتغال به دو برابر افزایش یافته و به مبلغ سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: با اعتبارات در حوزه اشتغال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه از سوی صندوق توسعه ملی نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد می رسد، عنوان کرد: اگر اعتبار این صندوق اختصاص پیدا کند گام های بسیار موثری در راستای شغل های خرد و کوچک برداشته خواهد شد.

امید با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۱۵۲ هزار خروجی در حوزه اشتغال داشته ایم، بیان داشت: یکی از اهداف عالی کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت پوشش است که خوشبختانه طی چند سال اخیر حرکت پر شتاب و رو به رشدی را داشته است.

وی با بیان اینکه دیگر در کمیته امداد شاهد حمایت های دائمی افراد مددجو نخواهیم بود، افزود: پوشش کمیته امداد زمامدار خواهد شد لذا افراد نیازمند باید بتوانند روی پای خود بایستند.

توانمند سازی ۱۵۰ هزار مددجو با ایجاد اشتغال پایدار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سقف پرداخت تسهیلات اشتغال در سال جاری از سوی منابع بانکی از ۱۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است، گفت: سقف پرداختی تسهیلات از منابع داخلی کمیته امداد نیز از ۵۰ میلیون تومان به ۷۵ میلون تومان و در اشتغال های خاص تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر سرپرست خانوار تمامی افراد خانواده های تحت پوشش هم می توانند از تسهیلات امداد کمک بگیرند، عنوان کرد: در سال جاری ۱۵۰ هزار نفر خروجی از چرخه حمایت را پیش بینی کرده ایم.

امید با اشاره به اینکه سقف سرانه آموزش را به صورت جدی افزایش داده ایم، گفت: هر کارگاهی که نیرویی را از افراد مددجو جذب کند به ازای هر نفر می تواند مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات نیز دریافت کند.

وی با اشاره به افزایش سهم تسهیلات به افراد نیازمند غیر مددجو، اظهار داشت: در سال گذشته سهم افراد غیر مددجو برای تسهیلات ۲۰ درصد بوده است که در حال حاضر این رقم به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان در خصوص آموزش کارگاه های تجمیعی استان خراسان جنوبی اختصاص خواهیم داد، افزود: در صندوق امداد ولایت نیز قطعا کمک های خوبی را به استان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از اعتباری که صندوق توسعه ملی اختصاص دهد نیز تا هر چه قدر که استان بتواند جذب کند کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

نظر شما