شناسهٔ خبر: 20964083 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

خرید های میلیاردی و حسرت تنفس در هوای صدر

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز،  باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات لیگ هفدهم گران قیمت ترین خریدهای ممکن را در زمان مدیریت افتخاری انجام داد البته  شرایط نامساعد مالی باشگاه های فوتبال،پرداخت رقم قرارداد بازیکنان کار ساده ای نخواهد بود.
اینکه مدیران استقلال  می دانستند با شروع فصل با مشکلات عدیده مالی روبرو می شوند و چنین قرارداد سنگینی با بازیکنان خود امضا کرده اند مورد عجیبی است که فقط خودشان می توانند در مورد آن توضیح بدهند.
از سوی دیگر مطالبات بازیکنان سابق استقلال مدیران باشگاه را دچار مشکل کرده است زیرا مدیران توان پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای سابق و قراردادهای نجومی بازیکنان فعلی را ندارند.
 
خرید های میلیاردی و حسرت تنفس در هوای صدر
در هر صورت استقلال در فصل نقل‌وانتقالاتی پرسروصدایی را پشت‌ سرگذاشت و با چند خرید دانه درشت در نظر داشت نتایج قابل قبولی را رقم بزند که تا به اینجای کار یعنی هفته چهارم رقابت های لیگ برتر، استقلال با وجود مهره های گران قیمت تنها توانسته 2 شکست، یک برد و یک تساوی را در کارنامه خود به ثبت برساند.
در صورت تداوم مشکلات فنی،  نتیجه گیری ضعیف و ادامه مشکلات مالی در گران ترین تیم نقل و انتقالات، ممکن است داستان افتخاری و استقلال وارد فاز جدیدی شود چرا که خبرهایی مبنی بر عملکرد ضعیف، عقدقرارداهای پر حرف و حدیث مالی، افزایش بدهی های باشگاه در زمان مدیریت افتخاری به گوش می رسد.
نکته قابل توجه در باشگاه استقلال این است که  افرادی که در یک مقطع زمانی از پرداخت‌های نجومی گله کرده بودند حالا فقط یک و نیم میلیارد برای دریافت رضایت‌نامه داریوش شجاعیان پرداخت کردند و معادل همین رقم را برای مطالبات فصل جدید این بازیکن در نظر گرفتند، یعنی فقط جذب یک بازیکن حدود سه میلیارد تومان برای اسقلال خرج تراشیده  است.
خرید های میلیاردی و حسرت تنفس در هوای صدر
پژمان منتظری از دیگر بازیکنانی بود که با رقم بالا به استقلال پیوست و  یکی از مدیران استقلال درباره بالا بودن رقم قرارداد منتظری گفت: پژمان خرید ارزانی برای استقلال نبوده و نباید انتظار داشت که این بازیکن ملی‌پوش با مبلغ پایینی به استقلال بپیوندد. کسی نباید انتظار داشته باشد که این بازیکن با قرارداد 200 میلیونی به استقلال بیاید. مطمئنا در مورد این بازیکن سقف قرارداد هیئت‌مدیره رعایت شده است.
این مسئول استقلال لازمه قهرمانی در لیگ برتر را وجود ابزار حرفه ای دانست و رقم بالای قراردادها را برای بازیکنان استقلال بد ندانست.
با تمام این تفاسیر مدیران باشگاه استقلال برای حضور در لیگ هفدهم، امضای قراردادهای نجومی را به جان خریدند و حالا در این مورد افتخاری و مدیرانی که قرارداد ها را منعقد کرده اند باید پاسخگو باشند.
با توجه به خریدهای نجومی و نتایج ضعیف استقلال در لیگ، قصد داریم رقم قرارداد بازیکنان استقلال در تیمی که عنوان قهرمان لیگ برتر را  به خود اختصاص داده را با تیم منصوریان مقایسه کنیم.
 آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر سال 91_92 با  مبلغ قرارداد دوازده میلیارد و هشتصد و شصت و پنج میلیون تومان رقم خورد.
خرید های میلیاردی و حسرت تنفس در هوای صدر
قرارداد برخی بازیکنان در فصل 91_92 استقلال با وجود برخی ستاره ها به شرح زیر است که کل قرارداد های این فصل دوازده میلیارد و هشتصد و شصت و پنج میلیون تومان خواهد بود.
رحمتی:1/100/000/00 تومان                                     اکبرپور:700/000/000 تومان
نکونام:1/955/000/000  تومان                                   فرهاد مجیدی:500/000/000 تومان
جباری:1/100/000/000  تومان                                  منتظری:540/000/000 تومان
حیدری:1/045/000/000 تومان
 
خرید های میلیاردی و حسرت تنفس در هوای صدر
برخی از ستاره های استقلال در لیگ هفدهم قرارداد های نجومی و بالای یک میلیارد تا مرز سه میلیارد را منعقد کرده اند که  بدون در نظر گرفتن پاداش ها و رقم اصلی قرارداد ها می توان گفت مدیران این باشگاه پرداخت حدود بیست و سه میلیارد و دویست میلیون تومان برای کسب عنوان قهرمانی به جان خریده اند.
 
خرید های میلیاردی و حسرت تنفس در هوای صدر

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما