شناسهٔ خبر: 20960645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان:

توجه به دغدغه های رهبری الویت مهم دانشگاه علمی کاربردی/ تلاش جهت کیفی سازی مهارتهای آموزشی در دانشگاه بیشتر می شود

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: توصیه مقام معظم رهبری به مسئولین تربیت نیروی کار ماهر و توانمند بوده است و دانشگاه علمی کاربردی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با افزایش کیفیت آموزش و مهارت این مهم را تحقق ببخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از دانشجو سلام؛ رییس دانشگاه علمی کاربردی استان  با توجه به  ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی گفت: طبق برنامه ششم  دانشگاههای ما باید به سوی مهارت افزایی و اشتغال زایی گام بردارند که در این میان بیشترین سهم  مهارت افزایی بر دوش دانشگاه های علمی کار بردی است.

امیر احمد دهقان گفت:  یکی از دغدغه های مهم در دانشگاه علمی کاربردی عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در تربیت نیروی کار آمد و مومن در دانشگاهها می باشد.

وی افزود:  یکی از نگرانی های خانواده ها جهت تحصیل فرزندانشان  بازار کار و تامین اشتغال آنان می باشد از اینرو دانشگاهها علمی کاربردی فرصت خوبی برای  کسب مهارت آموزی   و ایجاد اشتغال دانشجویان می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه  ادامه داد: دانشگاههای علمی کاربردی امسال دفترچه های جذب دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی را زودتر از سایر دانشگاها در اختیار  داوطلبین قرار دادند تا آنها فرصت انتخاب بهتر برای ادامه تحصیل در این واحدها را داشته باشند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی از ایجاد سامانه کنترل مراکز دانشگاهی در استان خبر داد و افزود: برای کنترل کیفیت آموزش در  واحدهای تحت نظر این مرکز سامانه ای طراحی شد که بتواند نظارت دقیق از روند آموزشی را برعهده گیرد.

وی ادامه داد:   دانشگاههای علمی کاربردی در ۴ گروه صنعت کشاورزی فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی اقدام به جذب دانشجو می کنند  و در حال حاضر ۱۹ مرکز آموزشی علمی کاربردی  در استان فعالیت می کنند که در آن ۱۰۹ رشته تحصیلی آموزش داده می شود و در نظر داریم۱۴ رشته جدید دیگر که مورد نیاز استان می باشد را به آن اضافه کنیم.

دهقانی همچنین از برگزاری جشن  ملی دانشگاههای علمی کاربردی در ۱۸مهر ماه خبر داد و اظهار کرد: در آن همایش قرار است از ۵۵ دستاورد جدید دانشگاه علمی کاربردی رونمایی شود.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان سرفصلهای آموزشی دورشته سی ان جی و آی سی تی روستایی را تهیه کرد که توسط  آموزش جهت تدریس  در این دانشگاهها  به تصویب رسیده  است.

وی همچنین کسب رتبه های مختلف پژوهشی،  ورزشی  و دریافت مدال طلا در المپیاد  ورزشی را از افتخارات دیگر دانشگاه علمی کاربردی استان خواند.

دهقانی گفت: توجه به کیفیت یکی از الویتهای دانشگاه علمی کاربردی است و قرار است در سال جدید بر افزایش کیفیت آموزش مهارتی توجه بیشتر صورت گیرد چرا که  اساس و هدف تاسیس این دانشگاهها  ارتقاء سطح مهارت آموزشی می باشد و تکیه صرف بر مباحث نظری  باید از دستور کار آنها خارج شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در دانشگاه علمی کاربردی به آن توجه می شود مسائل فرهنگیست چرا که در آن دانشجویانی از گروهای مختلف سنی و با تجربه های متفاوت کار ی در کنار هم قرار می گیرند و میتواند تاثیر گذاری مناسب در بین دانشجویان داشته باشند.

وی، شهید حججی ، ذورقی و بسیاری از شهدا و رزمندگان مدافعان حرم را از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی خواند و حضور چنین افرادی  در کنار سایر دانشجوها را فرصت مغتنم و مفیدی برای ارتقاء سطح فرهنگی دینی برشمرد.

رییس دانشگاه علمی  کاربردی گفت: یکی از مسائلی که می تواند سطح مهارت افزایی را در جامعه و بین خانواده ها ارتقاء ببخشد آگاهی و آموزش آنهاست و انتظار میرود رسانه ها در آگاه سازی جامعه و خانواده ها  گام های موثری بردارند.

انتهای پیام/

 

نظر شما