شناسهٔ خبر: 20960634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اظهار تاسف عضو نظام پزشکی تهران از تحت پوشش نبودن بیماری های نادر

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا رحمت الله حافظی روز دوشنبه در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی خدمات و حمایت از بیماران نادر همچنین گفت سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه کمک باشند که در ثبت این سازمان ها اغلب مشکل پیش می آید.

**سازمان ها ی مردم نهاد به مناطق محروم بروند و فعالیت کنند
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت : ما از سازمان های مردم نهاد و بنیادها تقاضا داریم که به مناطق محروم بروند و فعالیت کنند .
صلاح الدین دلشاد افزود: در دین اسلام و از سوی پیامبر اسلام تاکید شده است کسی که از حال و مشکلات مسلمانان با خبر نباشد از ما نیست ، بنابر این سازمان های مردم نهاد که از بهترین انسان ها شکل گرفته اند بایدحوزه فعالیت خود را به مناطق محروم گسترش دهند .
وی با تشکر از خدمات و زحمات سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت ،ادامه داد: در تهران امکانات فراهم است باید مردم مناطق محروم را بیشتر دید .
دلشاد نیز با تاکید براینکه دولت باید امکانات لازم برای سازمان های مردم نهاد را فراهم کند ،خاطر نشان کرد:در حال حاضر این سازمان ها درگیر مسایل دست و پاگیر هستند .
دلشاد با بیان حدیث قدسی که هرکس که به مردم خدمت کند از محبوبترین بنده های من است ،گفت : در هند به ازای هر 400نفر یک سازمان مردم نهاد داریم ،اما درایران آمار درستی از این سازمان ها در دست نداریم .
دلشاد تاکید کرد: مردم ما قدر شناس هستند ،اما کشور های ارو پایی عواطف ما را ندارند و به جای آن سازمان های مردم نهاد فعال هستند و در فرانسه از هر 6 نفر 5 نفر دراین سازمان ها فعالیت می کنند .
وی خاطر نشان کرد: در غرب این سازمان ها عواطف انسانی را جهت دهی می کنند و هرکس هم به این سازمان ها کمک کند از مالیات معاف می شود .
کلینیک تخصصی خدمات و حمایت درمانی از بیماران دچار بیماری های نادر امروز (دوشنبه) با حضور علی داودیان مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر و رحمت الله حافظی عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران افتتاح شد.
در کلینیک تخصصی خدمات و حمایت درمانی نادر خدماتی چون جراحی عمومی، جراحی اطفال، ارتوپدی، روانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب، زنان و مامایی وچشم پزشکی توسط پزشکان متخصص همه روزه از ساعت 8صبح تا 22 آماده پذیرش و ارایه خدمات به بیماران نادر است.
در این کلینیک 16 پزشک فوق تخصص و همینطور به صورت دوره ای پزشکانی از کشورهایی چون آلمان، فرانسه و امریکا به صورت رایگان بیماران نادر را معاینه و خدمات ارایه می دهند.
بنیاد بیماری های نادر ایران متعلق به یک میلیون و 200 هزار بیمار نادر در کشور است البته 6 هزار نوع بیماری نادر در جهان ثبت شده که 200 نوع آن شیوع بیشتری دارد و در ایران 58 نوع شناسایی و 20 نوع آن ساماندهی شده است.
اجتمام ** 2181 ** 1418
خبرنگار: ناهید حاجی خانی ** انتشار: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما