شناسهٔ خبر: 20960620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای افتاء اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری:

حضور 15 هزار زایر ایرانی اهل سنت در حج ؛ نشانه خدمات جمهوری اسلامی به اهل تسنن است

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، ماموستا مصطفی محمودی افزود: جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت و همبستگی میان مذاهب اسلامی است و حج امسال تبلور وحدت و همبستگی است .
وی که از حدود 20 سال قبل تاکنون ‌امامت جمعه اهل تسنن شهرستان پیرانشهر را برعهده دارد، به شعار حج امسال مبنی بر ' حج ؛ معنویت ؛ اقتدار ملی و همبستگی اسلامی '‌اشاره کرد و گفت: شعار حج امسال شعار مهمی است و همه زایران اعم از شیعه و سنی باید برای تحقق این شعار تلاش کنند.
ماموستا محمودی جمهوری اسلامی ایران را نظامی متکی و برپایه ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: اصل ولایت فقیه ریشه قرآنی دارد و امروز ولایت فقیه سکاندار این نظام هستند .
وی با اشاره به 500 شهید اهل تسنن از شهرستان پیرانشهر و روستاهای اطراف آن یادآور شد: هموطنان اهل تسنن هم با حضور در عرصه های دفاع مقدس، پایبندی و عشق خود را به دین، وطن و آرمان های نظام جمهوری اسلامی نشان داده اند.
عضو شورای افتاء اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه امروز شیعه و سنی در ایران اسلامی و سایر پیروان ادیان زندگی مسالمت آمیزی دارند، تبلیغات و فضاسازی برخی رسانه های خارجی مبنی بر وجود نابرابری های قومی، مذهبی و دینی در ایران را نادرست خواند.
ماموستا محمودی جمهوری اسلامی ایران را الگوی وحدت و همبستگی اسلامی دانست و گفت: امروز بحمدالله نظام جمهوری اسلامی مستحکم و با اقتدار در برابر دشمنان ایستاده است و همه آحاد مردم اعم از شیعه و سنی و اقوام مختلف کرد، ترک، لر، بلوچ زیر سایه پرچم این نظام منادی وحدت و همبستگی ملی و اسلامی هستند.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت که امروز همه باید با کنار گذاشتن منافع فردی و عاطفی و ترجیح دادن منافع اسلام و کشور برای پیشرفت و آبادانی کشور بکوشیم.
ماموستا محمودی همچنین به بازدیدهای روزانه از کاروان های زایران اهل سنت کشورمان در مدینه منوره اشاره کرد و اظهار کرد: امسال برای اولین بار در تاریخ حج بیش از 15 هزار زایر اهل سنت از ایران به حج مشرف شده اند که رقم بی سابقه ای است .
ماموستا محمودی افزود: هیچ تفاوتی بین زایران اهل سنت و برادران شیعه در دریافت خدمات در موسم حج وجود ندارد و اهل سنت قدردان زحمات خدمتگزاران حوزه حج هستند.
اجتمام**٣٢٢٩**1569
تنظیم:حنانه شفیعی** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما