شناسهٔ خبر: 20960609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان:

بی سوادی در خوزستان با فقر ارتباط مستقیمی دارد

اهواز - مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بر اساس شاخص های اجتماعی، فقر با مسئله بی سوادی در خوزستان ارتباط مستقیمی دارد.

صاحب‌خبر -

محمدصادق کریمی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر با انتقاد از بی اهمیتی موضوع بی سوادی برای برخی از مدیران استان عنوان کرد: با وجود۷۵۰ هزار حاشیه نشین و بر اساس شاخص های اجتماعی در استان به هیچ عنوان نمی توان این موضوع که فقر با مسئله بی سوادی ارتباط مستقیمی دارد را کتمان کرد.

وی ادامه داد: نزدیک به اتفاق والدین ۳۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در بی سوادی به سر می برند و این وضعیت نیز در مددجویان کمیته امداد به همین شکل است.

کریمی کیا با بیان اینکه هشت درصد از جمعیت۱۰ تا ۴۹ سال استان در بی سوادی مطلق به سر می برند، بیان کرد: بی شک هشت درصد دیگر از جمعیت خوزستان نیز دچار کم سوادی هستند.

این عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان افزود: آمارها نشان می دهد بی سوادی به ضرر زنان استان در حال ادامه یافتن است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان با بیان این مطلب که به لحاظ ساختاری باید دنبال این جواب باشیم که متاسفانه چرا بی سوادی در استان تولید و باز تولید می شود، گفت: اینکه به چه دلیل سواد آموزی در استان به عنوان یک شاخص برای شهروندان تبدیل نشده و جمعیت بی سواد نسبت به سوادآموزی احساس نیاز نمی کنند، سئوالی است که باید در جستجوی پاسخی برای آن بود.

کریمی کیا همچنین به تعداد ۱۱هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در استان اشاره کرد و افزود: خوزستان در این زمینه جایگاه خوبی ندارد و برای رفع این معضل عزم جدی نیاز است.

وی با ابراز نگرانی از این اینکه در صورت تداوم این روند نمی توان امیدی به کاهش آمار بی سوادی در استان داشت، تاکید کرد: از همه دستگاه های اجرایی استان برای ارتقای شاخص سواد آموزی در استان خواستار همکاری و تعامل هستیم.

نظر شما