شناسهٔ خبر: 20960595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

نیاز هنر به محتواهایی هدفمند و فاخر ضروری است

یزد- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به لزوم بهره مندی از هنر در رفع مشکلات اجتماعی گفت: نیاز هنر به محتواهایی هدفمند و فاخر ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش گرافیک و کاریکاتور آب و تراب و نمایش خیابانی چتر زندگی اظهار داشت: لازم است تا پیوندی بین هنر و جامعه اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه هنر نیز به محتوایی هدفمند نیاز دارد، عنوان کرد: مسائل اجتماعی و فرهنگی می تواند معضل خالی بودن هنر را رفع کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان اینکه نگاه جامعه نیز باید برای حل مشکلات و معضلات به سمت هنر تغییر کند، ادامه داد: مدیریت صحیح جامعه به نگاه هنری نیاز دارد تا بتواند بر اساس آن و با استفاده از این ابزار فرهنگی، در رفع مشکلات بکوشد.

وی هنر را از جمله عناصر تاثیرگذار در حوزه ‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: رفع آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد، حاشیه ‌نشینی و فقر از جمله اقداماتی است که در دستور کار دولت در حوزه اجتماعی قرار گرفته و می تواند با استفاده از زبان زیبای هنر رفع شود.

جوادیان زاده از دیگر ضروریات رفع آسیب ها را مشارکت تشکل های مردم نهاد در این زمینه دانست و عنوان کرد: روز تکریم خانواده را در پیش داریم و از آنجایی که آسیب های اجتماعی به نوعی از دغدغه هایی است که در سطح مدیران دیده می شود، قرار شد امسال در بازپیوندی با اداره ورزش و جوانان جشنواره هنری آب و تراب را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش ملی گرافیک و کاریکاتور از اقدامات موثر در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه خواهد بود، اظهار داشت: بهره گیری از هنرمندان در این زمینه به نوعی کمک به هنرمندان و رویدادهای فرهنگی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد عنوان کرد: اجرای نمایش خیابانی چتر زندگی با محوریت خانواده در سه نقطه از شهر یزد خواهد بود که تکیه امیرچخماق، پارک باغ ملی و پارک شهدای هفتم تیر از جمله محل های انتخاب شده برای اجرا هستند و این نمایش به مدت سه روز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تمرکز زدایی در برگزاری این جشنواره بیان داشت: فراخوان به شهرستان ها نیز داده شده و آثاری از شهرستان ها هم در این جشنواره ارائه خواهد شد.

جوادیان زاده از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را نگاه متفاوت و جدید به بحث خانواده دانست و گفت: امید است با اقداماتی از این دست اهمیت خانواده و آسیب های آن برای جامعه گوشزد شود و گامی برای کاهش آسیب ها در جامعه باشد.

نظر شما