شناسهٔ خبر: 20960584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح توریست درمانی در استان مرکزی کلید خورد

صاحب‌خبر -

دکتر بابک عدلی روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: مقوله توریست سلامت از سیاست های جدید حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی است که به جز اراک در چند منطقه دیگر از جمله ارومیه و سنندج نیز دنبال می شود.
وی توضیح داد: اقدامات اصلاحی، بازسازی محیطی و هتلینگ بیمارستان امام خمینی (ره) اراک در دولت تدبیر و امید با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی انجام شده و بستر لازم برای راه اندازی توریست سلامت مهیا است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای توریست سلامت علاوه بر فضای بیمارستانی باید سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی متخصص درمان نیز تکمیل شود که در این حوزه نیز برنامه هایی در دست انجام است.
دکتر عدلی گفت: بازدیدهای اولیه در این زمینه انجام شده و در حال اخذ مجوز از سازمان مرکزی برای راه اندازی توریست درمانی در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک هستیم.
وی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی (ره) اراک در شاخص های ارزیابی وزارت بهداشت و درمان برای چندین سال متوالی حائز رتبه عالی در سطح کشور شده است.
وی اظهار کرد: نگاه فرابخشی به حوزه درمان و سلامت و گره خوردن این بخش با دیگر حوزه و سیاست های کلان کشوری رسالتی است که با قوت دنبال می شود و سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین حوزه بیمه ای و دومین سازمان خدمات درمانی کشور گام های عملیاتی در تحقق توریست سلامت را به عنوان سرفصلی جدید در تکالیف خود تعریف کرده و می کوشد نمایه ای قوی از این بخش در کشور باشد.
مدیر در مان تامین اجتماعی استان مرکزی در بخشی از سخنانش گرفتن رای اعتماد وزرای کابینه دوازدهم در خانه ملت به ویژه وزرای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نقطه قوتی برای مجلس دانست و افزود: نمایندگان مردم در مجلس با رای اعتماد خود در راستای ثبات مدیریتی در حوزه کلان کشور گام برداشتند و فرصتی ایجاد کردند تا تولت کارهای نیمه تمام فصول سلامت و اجتماعی را با قوت و حساسیت بیشتری به پیش ببرد.
دکتر عدلی اظهار کرد: اتمام عملیات هتلینگ بیمارستانی در دو مرکز درمانی ساوه و اراک و انجام نیمی از اقدامات هتلینگ در بیمارستان ساوه، راه اندازی دو اورژانس با استانداردهای روز کشور در بیمارستان های اراک و ساوه، راه اندازی بلوک زایمان با 11 تخت LDR با استانداردهای جدید درمانی و افتتاح و عملیات اجرابب چندین پلی کلینیک تخصصی در شهرستان های استان سرمایه ای است که به مدد دولت تدبیر و امید در استان مرکزی به بار نشسته و با تایید کابینه دوازدهم با قوت ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت خیران ساخت و ارتقای بخش مراقبت های ویژه در شازند تا 2 ماه آینده به ثمر می رسد و سه بیمارستان ملکی استان از نظر خدمات استریل در سطح کیفی هستند و تمامی تجهیزات تشخیصی و تصویربرداری نیز از آنالوگ به دیجیتال بهبود یافته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: دستگاه سی تی اسکن ساوه مربوط به 16 سال قبل و فرسوده بود که با مجوز سازمان مرکزی دستگاه پیشرفته و جدیدی با سرمایه گذاری 25 میلیاردی تامین شده و به زودی مردم از خدمات آن بهره مند می شوند.
دکتر عدلی اظهار کرد: مدیریت درمان استان در حوزه نیروی انسانی متخصص رادیولوژیست، مغز و اعصاب و ارتوپدی کمبودهایی دارد که نیاز است با توجه به اینکه سهم و وزن این حوزه در درمان کشور برجسته است در تقسیم نیروهای طرحی جبران این کاستی پررنگ دیده شود.
وی توضیح داد: مراکز درمانی استان مرکزی در سال جاری یک میلیون و 426 هزار بار مراجعه کننده در حوزه خدمات سرپایی داشته اند که با توجه به جمعیت یک میلیون و 450 هزار نفری استان و جمعیت 900 هزار نفری بیمه ای تامین اجتماعی این خطه آمار قابل تاملی است.
وی ادامه داد: هفت پلی کلینیک درمانی تامین اجتماعی استان به مراجعه کنندگان خدمت رسانی می کنند که سه مرکز در اراک و بقیه در شهرستان های خمین، محلات، دلیجان و ساوه مستقر است.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: درمانگاه ابن سینای شهرستان اراک روزانه با خدمت رسانی به 2 هزار و 500 بیمار بیشترین حجم مراجعات را در بین مراکز درمانی استان دارد.
دکتر عدلی یاد آور شد: راه اندازی مراکز درمانی یادگاران حضرت امام خمینی(ره) خمین و دلیجان از اقدامات زیرساختی چهار سال اخیر مدیریت درمان استان مرکزی است و عملیات اجرایی مراکز درمانی تفرش و زرندیه نیز در دست انجام است.
دکتر عدلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نظام پزشکی سازمانی مردم نهاد است که وظیفه دفاع از حقوق بیماران و پزشکان را برعهده دارد و در دوره جدید ماموریتی باید علاوه بر جلوگیری از تعدد سازمان های موازی، تعیین تعرفه درمانی نیز به عنوان یکی از مطالبات مهم پزشکان باید به این جایگاه صنفی سپرده شود.
وی ادامه داد: تعیین تعرفه واقعی پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی علاوه بر جلوگیری از برخی بی عدالتی ها در این حوزه موجب می شود هزینه یک خدمت به صورت صحیح مشخص شود.
در این نشست از اصحاب رسانه فعال در حوزه سلامت و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تجلیل شد.
استان مرکزی سه بیمارستان تامین اجتماعی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال دارد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما