شناسهٔ خبر: 20960496 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تا دو روز دیگر بانک نوت‌های نامناسب قابل داد و ستد نمی‌باشد

بانک مرکزی افغانستان می‌گوید: تا دو روز دیگر بانک نوت‌های نامناسب قابل داد و ستد نمی‌باشد.

صاحب‌خبر -

تا دو روز دیگر بانک نوت های نامناسب قابل داد و ستد نمی باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک مرکزی به‌منظور جلوگیری ازجمع شدن بیش از حد بانک نوت‌های نامناسب در کشور  روند گرد آوری این پول‌های نامناسب را تا ۳۱ ماه اسد خاتمه می‌دهد.

تا دو روز دیگر روند گرد آوری پول‌های که سوارخ شده، یا با رنگ آمیخته شده و یا هم رویش نوشته درشت شده از سوی بانک مرکزی پایان می‌یابد.

این در حالی است که در میان مردم داد و ستد پول های کهنه و شکستیپ شده هم چالش زا شده است، اما بانک مرکزی می‌گوید داد و ستد پول‌های کهنه مشکل ندارد.

ایمل هاشور سخنگوی بانک مرکزی گفت: بانک نوت که یک خط شده یا نبشته خورد شده یا شکستیپ شده قابل استفاده است. اما بانک نوت که رویش رنگ ریخته و یا سوارخ شده تا ۳۱ اسد بیاورند تسلیم کنند جدا دیگر قابل استفاده نیست. 

اما شمار زیادی باشنده‌گان که در برابر درب بانک مرکزی افغانستان به هدف مبادله‌ی پول‌های شان صف بسته بودند، می‌گویند که دکانداران پول‌های داشته نامناسب که در دست دارند، را نمی گیرد و این مشکل کلان است.

عبدالقاسم یک باشنده کابل گفت:  این صرافان که این جا استند در هر هزار روپیه ۵۰ تا ۱۰۰ افغانی تخفیف می‌گیرند ما به کی گله کنیم. گل محمد یک باشنده دیگر می‌گوید: ما حیرانیم چی کنیم از این کرده همین پول ها را یک بار جمع کنند و آتش بزنند.

مقام‌های می‌گویند: تا اکنون یک میلیارد و سیصد میلیون بانک نوت نامناسب از سوی بانک مرکزی افغانستان گرد آوری شده است.

 انتهای پیام/

نظر شما