شناسهٔ خبر: 20960495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به منظور مقابله با کره شمالی

آمریکا تسلیحات راهبردی در اختیار کره جنوبی قرار می‌دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی این موضوع را امروز (دوشنبه) به دنبال شروع رزمایش مشترک سالانه نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی با عنوان «اولچی فریدام گاردین» در شبه جزیره کره عنوان کرد.
وی در دیدار با «سونگ مونگ یو» وزیر دفاع کره جنوبی خاطر نشان کرد که هدف از این کار کاستن از چالش های امنیتی این کشور به عنوان شریک منطقه ای واشنگتن است.
او گفت که آمریکا به دفاع از متحدان خود پایبند است و برای مقابله با تهدیدهای موشکی و تسلیحات اتمی کره شمالی دارایی های راهبردی خود را در اختیار آنان می گذارد.
فرمانده نیروهای راهبردی آمریکا بر اساس گزارش یونهاپ کره جنوبی
گفت که با ارایه تسلیحات ضد موشکی و سامانه های موشکی و تسلیحات راهبردی به متحدان مشکلات امنیتی آنها کاهش خواهد یافت.
مقام نظامی آمریکایی همچنین افزود: تداوم چنین همکاری هایی میان آمریکا و کره جنوبی باعث خواهد شد تا نگرانی ها بابت برنامه اتمی تسلیحاتی کره شمالی کمتر شود.
این در شرایطی است که کره شمالی استقرار سامانه های ضد موشکی و تسلیحات راهبردی آمریکا و رزمایش های این کشور را علت انجام آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک عنوان کرده است.
بر اساس این گزارش، «جان هایتن» همچنین با «جیونگ کیونگ دو» رییس ستاد کل ارتش کره جنوبی هم دیدار کرده و گفته است که برای بازدارندگی در برابر کره شمالی به سرعت نیروهای راهبردی و تسلیحات ذی ربط را در منطقه آرایش خواهیم داد.
آمریکا برای اینکه در مقابل کره شمالی قدرت نمایی کند، بمب افکن های راهبردی و ناوهای هواپیمابر و زیردریایی های اتمی خود را بارها راهی منطقه کرده است.
در پی شروع رزمایش دو کشور در منطقه «مون جائه این» رییس جمهور کره جنوبی هم به کره شمالی هشدار داد دست به اقدام تحریک آمیز نزند.
ستاد کل ارتش کره هم در بیانیه ای آورده است که اگر حمله ای از سوی کره شمالی صورت گیرد بی درنگ و بی ترحم به آن پاسخ داده خواهد شد.
آساق**231**انتشاردهنده:فرهاد راستی

انتهای پیام /*

نظر شما