شناسهٔ خبر: 20960426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی آیین تجلیل از آزادگان فرهنگی و یادبود شهید حججی در بردسکن

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرماندار بردسکن در این آیین، آزادگان را نماد عزت و مقاومت ملت ایران دانست و گفت: آزادگان گنجینه های ارزشمند نظامند که با صبری زینبی شاهد شهادت همرزمان خود بودند و در دوران اسارت با تحمل درد و رنج شکنجه دشمن خم به آبرو نیاوردند.
برات علی نیا از شهید حججی به عنوان قهرمانی جهانی یاد کرد و گفت: شهادت این شهید مدافع حرم انقلابی را در کشور به پا کرد و مردم ایران اسلامی امروز به وجود چنین فرزندان رشیدی به خود می بالد.
وی افزود: اگر امروز غول پیکرترین ارتش های دنیا در برابر عظمت ملت ایران اظهار عجز می کنند به واسطه وجود افرادی همچون شهید حججی است.
مدیر آموزش و پرورش بردسکن نیز در این آیین گفت: آزادگان یادگار دوران دفاع مقدس هستند و سالروز ورود آزادگان در ذهن و خاطره ملت ایران تا ابد ماندگار خواهد بود.
غلامحسین غفوری افزود: اگر چه بیش از 30 سال از پایان اسارت برخی آزادگان می گذرد ولی همچنان آثار درد و رنج های آن زمان در وجود آزادگان باقی مانده و متاثر از این شرایط بسیاری از آنها شب ها خواب راحتی ندارند.
مدیر آموزش و پرورش بردسکن با تاکیر بر ضرورت پاسداری حرمت خون شهدا و درد و رنج آزادگان در جامعه، گفت: شهید محسن حججی جزو افتخارات نظام است که با شهادت خود حقانیت ایران اسلامی را در برابر یزیدیان زمان اثبات کرد.
در پایان این مراسم که با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف کردم برگزار شد از 25 آزاده فرهنگی شهرستان بردسکن با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
شهرستان 76 هزار نفری بردسکن در 273 کیلومتری مشهد واقع است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132

انتهای پیام /*

نظر شما