شناسهٔ خبر: 20960295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تأکید میشل عون بر گسترش روابط و همکاری‌های لبنان و ایران

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که به منظور دیدار با مقامات عالیه لبنان و رهبران سیاسی و دینی این کشور، به لبنان سفر کرده است صبح امروز دوشنبه 30 مرداد با میشل عون رئیس جمهور لبنان در محل کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) دیدار و پیرامون تحولات لبنان و منطقه و روابط و همکاری‌های ایران و لبنان، گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور لبنان، از نقش ممتاز ملت، دولت، ارتش و مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

جابری‌انصاری با اشاره به اینکه دو اولویت وزارت امور خارجه در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و افزایش تحرک در دیپلماسی اقتصادی است افزود: لبنان جایگاه ویژه‌ای در هر دو اولویت دارد.

رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار با اشاره به تاثیر گسترده بحران‌های منطقه‌ای بویژه بحران سوریه بر لبنان، و تاکید بر موفقیت‌های داخلی بدست آمده از طریق اجماع ملی لبنان در زمینه مبارزه با تروریسم و تصویب قانون انتخابات جدید، یکی از اولویت‌های دولت لبنان در مرحله فعلی، را حل مشکلات اقتصادی کشور دانست.

میشل عون همچنین با ابلاغ سلام به حسن روحانی و تبریک آغاز دوره جدید ریاست جمهوری ایشان، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما