شناسهٔ خبر: 20953710 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصرایرانیان | لینک خبر

پدیده، فرصت طلایی منصوریان برای بازگشت به روزهای خوب

چهار دیدار از هفته پنجم لیگ برتر فوتبال روز سه شنبه برگزار می‌شود که در مهمترین دیدار، استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف پدیده می‌رود تا با پیروزی احتمالی در این دیدار از زیر فشار خارج شود.

صاحب‌خبر -
هفته پنجم لیگ برتر تحت تاثیر دیدارهای تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت تا دیدارهای این هفته در دو روز - سه‌شنبه ۳۱ مرداد و پنج‌شنبه ۲ شهریور - برگزار شود. تیم‌هایی که ملی‌پوش داشتند فردا (سه‌شنبه) و تیم‌هایی که ملی‌پوش ندارند، پنج‌شنبه به میدان می‌روند. البته لیست دعوت شدگان به تیم‌ملی هنوز اعلام نشده، با این حال سازمان لیگ برنامه هفته پنجم را اعلام کرد.

همچنین روز سه‌شنبه، پرسپولیس در مسقط به مصاف الاهلی عربستان می‌رود تا دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند. قرار است دیدار پرسپولیس و گسترش فولاد در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر پس از دو دیدار تیم‌ملی مقابل سوریه و کره‌جنوبی یا به عبارتی پس از ۱۴ شهریور برگزار شود.

استقلال – پدیده

استقلال در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر نتایج قابل قبولی نگرفته و با چهار امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته است. این تیم حالا امیدوار است که با بازگشت مصدومانش به ترکیب اصلی، جبران مافات کند و با پیروزی به تعطیلات سه هفته‌ای برود. در تمرین روز یک‌شنبه آبی‌پوشان خسرو حیدری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی و میلاد زکی‌پور حضور داشتند و تنها سجاد شهباززاده - که با مصدومیت در دیدار مقابل سایپا،‌ چهار هفته از میادین دور شد- حضور نداشت.

منصوریان پس از دیدار با سایپا زیر فشار منتقدان و حتی هواداران بود و در این دیدار محکوم به برد است. البته علی‌رضا منصوریان در این دیدار با چالش سختی در سمت چپ خط دفاعی‌اش روبه‌رو است. هنوز وضعیت میلاد زکی‌پور مشخص نیست و اگر او به این دیدار نرسد، احتمالا داریوش شجاعیان در این پست به میدان می‌رود. در این صورت شجاعیان که با مبلغی هنگفت به استقلال پیوسته تا محرک خط هافبک این تیم باشد، باید در خط دفاع به میدان برود. باید دید نتیجه این چالش احتمالی برای منصوریان، شجاعیان و از همه مهم‌تر استقلال به کجا می‌رسد.

پدیده هم که امسال نتایج متوسطی مانند سال‌های گذشته کسب کرده، هفته پیش در شرایطی که از استقلال خوزستان پیش بود، به تساوی ۲ بر ۲ قناعت کرد. پدیده تا الان مصدومی برای این دیدار نداشته و با تمامی نفرات به مصاف استقلال می‌رود. باید دید پدیده‌ای که اغلب در ورزشگاه آزادی یقه آبی‌ها را گرفته، این بار هم می‌تواند این کار را بکند یا آبی بر آتش بحران استقلال می‌شود. آن‌ها در حال حاضر با پنج امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد.

سپاهان – سپیدرود رشت

دو تیم پس از سه هفته ناکامی توانستند در هفته چهارم به پیروزی برسند. سپاهان هفته گذشته توانست در داربی اصفهان ذوب آهن را از پیش رو بردارد تا برد نوبرانه این فصلش، یکی از شیرین‌ترین بردهایش باشد. در این دیدار، ساسان انصاری که به امید آقای گلی به سپاهان آمده، توانست نخستین گلش را برای سپاهان در داربی اصفهان به ثمر برساند. با این برد زلاتکو کرانچار کمی از زیر فشار خارج شد. سپاهان از دیدار با ذوب‌آهن هم با بازگشت لی اولیویرا فکرشان از بابت پست دروازه‌بان تا حدودی راحت شد. سپاهان در حال حاضر با پنج امتیاز در رده دهم جدول رده بندی قرار دارد.

در سوی دیگر میدان تیم محبوب لیگ برتر حضور دارد که هفته گذشته توانست نخستین پیروزی اش در لیگ برتر را در دژ عضدی مقابل پیکان کسب کند تا با خارج کردن خودش از انتهای جدول، پیکان مجید جلالی را به کف جدول بچسباند. سپیدرود از این هفته سهیل حق‌شناس مهاجم کهنه کار خودش را در اختیار ندارد. او هفته گذشته در حالی‌ که زمانی برای حضور در زمین پیدا نکرد، خداحافظی غریبانه‌ای از دنیای فوتبال داشت. البته مسئولان باشگاه سپیدرود در تلاشند که حق‌شناس را به کادر فنی تیم اضافه کنند اما حق‌شناس با توجه به اتفاقات رخ داده در دیدار خداحافظی‌اش تمایلی به این کار ندارد. سپیدرود در این دیدار بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار دارد اما با این حال دیدار سختی مقابل سپاهان دارد؛ به این دلیل که قدرت سپیدرود در دیدارهای خانگی است. سپیدرود رشت در حال حاضر با سه امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

سایپا – تراکتورسازی

تیم هیجان‌انگیز علی دایی که متشکل از تعدادی جوان آینده‌دار است باید برابر تیم جوان‌تر تراکتورسازی به میدان برود. سایپا هفته گذشته توانست استقلال را از پیش رو بردارد تا با ۱۰ امتیاز و هم امتیاز با پرسپولیس و پارس جنوبی در رده سوم قرار گیرد. آن‌ها در این دیدار یکی از بازیکنان تاثیرگذارشان یعنی روزبه شاه‌علی‌دوست را در اختیار ندارند اما پر کردن جای او برای تیم جوان دایی کار چندان سختی نیست.

در آن سوی زمین، تراکتورسازی قرار دارد که هفته گذشته با اعتماد به بازیکنان ۱۷-۱۸ ساله توانست نخستین پیروزی و امتیاز فصلش را با برد ۲ بر یک مقابل نفت کسب کند. این برد خانگی به لطف درخشش چند بازیکن نوجوان و تمام‌کنندگی بازیکن با تجربه‌ای به نام محمد ایران‌پوریان کسب شد. ایران‌پوریان در این دیدار توانست دو گل به ثمر برساند تا طلسم نبردن‌های گل‌محمدی را بشکند. البته یحیی گل‌محمدی در وضعیت کمبود بازیکنی که تیمش دارد، محمد نوری را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد و از داشتن فرزاد حاتمی هم محروم است. با این حال مسئولان باشگاه تراکتورسازی در تلاشند که مقدمات بخشش فرزاد حاتمی را فراهم کنند تا بتوانند از او مقابل سایپا استفاده کنند. تراکتورسازان در حال حاضر با سه امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند.

صنعت نفت آبادان – ذوب‌آهن

دو تیم بازنده هفته چهارم لیگ برتر این هفته در آبادان به مصاف هم می‌روند. آبادانی‌های میزبان، هفته گذشته در برابر تیم شگفتی‌ساز پارس جنوبی مغلوب شدند. این شکست در حالی برای شاگردان فراز کمالوند رقم خورد که آن‌ها در این دیدار پیش بودند. آن‌ها امیدوارند با درخشش مجدد جاسم کرار و لوسیانو پریرا در این دیدار پیروز شوند تا از جمع مدعیان عقب نیفتند. صنعت نفت در حال حاضر با شش امتیاز در رده پنجم قرار گرفته است.

ذوب‌آهن هم که با امیر قلعه نویی شروع نسبتا خوبی داشت، هفته سوم مقابل پیکانی که هنوز موتورش روشن نشده بدون گل متوقف شد و هفته چهارم هم داربی اصفهان را با شکست پشت سر گذاشت. با این که در این دیدار به قول امیر قلعه‌نویی، "سه امتیاز در اصفهان باقی ماند!" اما این نتیجه‌ای نبود که طرفداران ذوب‌آهن از تیم‌شان انتظار داشتند؛ آن هم مقابل سپاهانی که تا هفته چهارم نتوانسته بود پیروز از میدان خارج شود و کلین شیت کند. سبزها در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند. ذوب‌آهن پس از چهار هفته با پنج امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است.

برنامه دیدارهای سه‌شنبه ۳۱ مرداد به شرح زیر است:

استقلال تهران- پدیده/ ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۲۰:۳۰

سایپا- تراکتورسازی تبریز/ ورزشگاه پاس قوامین تهران - ساعت ۲۰:۱۵

صنعت نفت آبادان - ذوب آهن اصفهان/ ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۲۰:۳۰

سپاهان – سپیدرود رشت/ ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۲۰:۱۵
منبع: ایسنا

نظر شما