شناسهٔ خبر: 20951882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شکست‌های سرزمینی تروریست‌های داعش در سوریه/مناطق تحت اشغال داعش به ۲۱ درصد رسید +نقشه و جزییات

آخرین نقشه تحولات میدانی سوریه نشان می‌دهد که ارتش سوریه و مقاومت بر بخش قابل توجهی از خاک سوریه مسلط شده است‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شهرهای تحت تسلط تروریست‌های تکفیری یکی پس از دیگری سقوط می‌کند و این موضوع نوید یک پیروزی بزرگ را برای ارتش سوریه در ماه‌های آینده می‌دهد.

ارتش سوریه و محور مقاومت توانسته مناطق تحت تسلط داعش را که روزی به بیش از ۶۰ درصد کل خاک سوریه می‌رسید را به ۲۱ درصد برساند و این یک پیروزی مهم و ارزشمند است.

اگر نقشه سوریه را بررسی کنیم، می‌بینیم که تروریست‌های تکفیری و به‌ویژه داعش در استان‌های تحت اشغال خود با مشکلات جدی مواجهند.

ارتش سوریه و محور مقاومت در استان حمص درگیری‌های شدیدی را طی ماه‌های اخیر داشتند و نتیجه آن آزادسازی بخش‌های قابل توجهی از استان حمص بود.

نقشه تحولات میدانی استان حمص نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد این استان در کنترل ارتش سوریه و مقاومت است‌.

پیروزی ارتش سوریه و محور مقاومت در استان حمص به اندازه ای حائز اهمیت است که اگر داعش در این استان شکست بخورد، شانس مقاومت برای رسیدن به دروازه‌های دیرالزور به شدت افزایش خواهد یافت‌.

ارتش سوریه و محور مقاومت در استان های لاذقیه و طرطوس به طور کامل حضور دارند. همچنین یک حضور پررنگ توسط نیروهای سوری در استان‌های سویدا، حلب و حما نیز دیده می‌شود.

شکست‌های سرزمینی تروریست‌های داعش در سوریه/مناطق تحت اشغال داعش به ۲۱ درصد رسید +نقشه و جزییات

در جبهه جنوبی حضور ارتش سوریه و انجام عملیات‌های نظامی در استان درعا ضروری به نظر می‌رسد، چرا که این منطقه تحت اشغال مسلحین با اسرائیل در ارتباط است.

تروریست‌های جبهه النصره، جیش الاسلام و ارتش آزاد در جبهه جنوبی سوریه فعالند و لزوم مبارزه با آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

اما اکنون تمرکز ارتش سوریه بر آزاد سازی کامل استان حمص است، چرا که بخش قابل توجهی از حضور داعش در استان‌های حمص و دیرالزور بوده و حمله به مواضع تروریست‌ها می تواند موجب فروپاشی آن ها در این 2 استان شود.

اطراف شهر دیرالزور که محل تجمع تروریست‌های داعش است، توسط جنگنده های ارتش فدراسیون روسیه به صورت پرحجم بمباران می‌شود و این موضوع در شکست‌های سرزمینی داعش بسیار تأثیرگذار است.

به نظر می‌رسد ادلب تنها استانی است که ارتش سوریه تاکنون نتوانسته علیه آن اقدام کند، گزارش منابع میدانی نشان می‌دهد که شاید در آینده نزدیک در این استان عملیات نظامی صورت بگیرد‌.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

نظر شما