شناسهٔ خبر: 20950944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در گفت‌وگو با میزان مطرح شد؛

تشریح طرح‌های آبی استان خوزستان؛ حل مشکل آب تا ۳ یا ۵ سال آینده

خبرگزاری میزان- استاندار خوزستان با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در بخش تامین آب در استان داریم، گفت: طرح‌های مهم شمال شرق، جنوب شرق و طرح آب غدیر را در دستور کار داریم که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده تا ۳ یا ۵ سال آینده این پروژه‌ها به انجام می‌رسد و مشکل آب استان حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

شریعتی غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره وضعیت تأمین آب شرب استان خوزستان گفت: مشکلی درباره تأمین آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان نداریم و بعضاً ممکن است به‌طور موقت در روستا یا منطقه‌ای با مشکل کمبود یا قطع آب مواجه شود که سریعا رفع می‌شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: در بحث آب شرب در حال اجرای مصوبه دولت هستیم، امسال آب مورد استفاده شهر‌های سوسنگرد و هویزه را از طریق پروژه غدیر تأمین کردیم، این شهر‌ها در سال‌های قبل مشکل داشتند، ولی مشکل شان برطرف شده است.

وی تصریح کرد: مشکل تأمین آب شهر آغاجری نیز رفع شده است. در شهرستان اندیکا نیز تقریباً ۵۲ روستا از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، روستا‌هایی در این شهر بودند بودند که در طول هفته، یک یا دو روز آب داشتند، ولی هم اکنون ۲۴ ساعته آب دارند.

شریعتی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در بخش تامین آب در استان داریم، افزود: طرح‌های مهم شمال شرق، جنوب شرق و طرح آب غدیر را در دستور کار داریم که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده تا ۳ یا ۵ سال آینده این پروژه‌ها به انجام می‌رسد و مشکل آب استان حل می‌شود.

وی اضافه کرد: در طرح غدیر آب از پشت سد دز گرفته می‌شود البته الان از پشت سد کرخه دریافت می‌شود، ولی هدف اصلی اینست تا آب را از سد دز بگیریم که یکی از با کیفیت‌ترین آب‌های کشور را داراست با اجرای کامل این طرح آّبرسانی به ۲۵ شهر و هزار و ۶۰۰ روستا تأمین می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: پروژه دیگری به نام شمال شرق داریم که بواسطه آن از پشت سد کارون ۳ آب شرب شهر‌های ایذه، باغملک، رامهرمز، سیدون و روستاهایش را تأمین کنیم که این طرح به شورای اقتصاد رفته و در صورت تصویب آن کار فایناس و مناقصه‌هایش انجام می‌شود.

وی افزود: پروژه جنوب شرق را نیز داریم که آب شهر‌های بهبهان، امیدیه، آغاجری، هندیجان، رامشیر، ماهشهر را تأمین می‌کند که آن هم مطالعاتش تمام شده و در مرحله کارشناسی است و بعد از تأیید این طرح کار‌های مناقصه‌اش انجام می‌شود.

شریعتی درباره تأمین آب کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: رئیس جمهور در ابتدای دولت‌شان طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری را صادر کردند و این طرح بعد از حدود ۱۶ سال در حال اجرایی شدن است و تا پایان امسال ۳۱۲ هزار هکتارش به سرانجام می‌رسد و بعد از آن هم وارد فاز دوم می‌شویم که فعلا در حال انجام مراحل کارشناسی آن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما