شناسهٔ خبر: 20950895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با تسنیم:

اتاق‌های مشترک "ایران ـ ایتالیا و ایران ـ تاجیکستان" تشکیل می‌شود

R41347/P1361/S6,1188/CT1

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: زمینه ایجاد اتاق‌های مشترک ایران ـ ایتالیا، ایران ـ تاجیکستان و ایران ـ سوئیس در اتاق بازرگانی ایران ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: یکی از اقداماتی که برای ایجاد ارتباط تجاری با سایر کشورها در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته تشکیل اتاق‌های مشترک بوده که انتظار می‌رود فعالان بخش خصوصی در آنها حضور داشته باشند.

وی مهم‌ترین اصل برای توسعه متوازن کشور را افزایش تصدی‌گری بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: اینکه دولت میزان تصدی‌گری خود را در امور اقتصادی کاهش داده و تنها در بخش سیاست‌گذاری و نظارت ورود داشته باشد امری ضروری بوده که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آشفتگی که در حوزه عرضه و تقاضا در بازار فعلی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی باید صادرات مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای بهبود وضعیت آن تلاش کرد و به تعبیری صادرات باید نوک پیکان اقداماتی باشد که برای اقتصاد مقاومتی در دست اجرا هستند.

شافعی با تأکید بر اهمیت  تصمیماتی که در شورای گفت‌وگو گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در چند ماهه اخیر برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت پررنگ‌تر شده اما باید در نظر داشت که نیاز است ضمانت اجرایی برای این مصوبات در نظر گرفته شده و از آنها حمایت شود.

وی تأکید کرد: با ان حال باید بخش خصوصی موضوع شورای گفت‌وگو را جدی گرفته و آن را پیگیری کنند زیرا با کمک این شورا می‌توان به فعالیت بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد دست پیدا کرده و به تدریج تصدی‌گری را کاهش داد.

انتهای پیام/

نظر شما