شناسهٔ خبر: 20950839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خبر داد:

بدهی ۸ میلیاردی مدارس لرستان در حوزه حامل‌های انرژی

خرم‌آباد- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان از بدهی ۸ میلیاردی مدارس لرستان در حوزه حامل‌های انرژی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خدانظر دریکوند عصر یکشنبه در گردهمایی مدیران مدارس و مراکز استثنایی با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران آموزش و پرورش استثنایی افزود: در آموزه های دینی اسلام خدمت به مردم بیشترین ارزش و اعتبار را دارد و ارزشمندترین عبادات  هم آن است که در خدمت به مردم انجام شود.

وی بر این نکته تاکید کرد که کار و فعالیت در مدارس استثنایی به دلیل شرایط و موقعیت کاری از ارزش و اعتبار دوچندانی برخوردار است و باید به آن افتخار کرد و قدر این فرصت ها را دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش  لرستان با بیان اینکه جز معلم مراکز  استثنایی چه کسی می تواند لذت خدمت به انسانی که نیازمند عاطفه و توجه دیگران است را درک کند، تصریح کرد: معلولیت محدودیت نیست و چه بسا افراد معلول کارهای بزرگی را انجام دهند که از عهده افراد سالم و عادی هم برنیاید.  

دریکوند به توفیقات دانش آموزان استثنایی اشاره کرد و ادامه داد: کسب ۴ مدال جهانی در مسابقات دو ومیدانی سوئیس، کسب مقام نایب قهرمانی کشتی ناشنوایان جهان و کسب ۲۰ رتبه کشوری در مسابقات قرآن و عترت از جمله توفیقاتی است که توسط دانش آموزان استثنایی رقم خورده است.

وی نقش معلمین استثنایی را مهم و برجسته عنوان کرد و افزود:  هنر معلمین مدارس استثنایی بارور کردن استعدادهای دانش آموزان معلول است و اگر این هنر درک شود خواهید دانست که اوج انسانیت و هنر در همین کار نهفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش  لرستان تاکید کرد: آموزش و پرورش استثنایی جدای از آموزش و پرورش نیست و گرچه شکل کار در این مدارس به لحاظ شرایط خاص دانش آموزان متفاوت تر است اما هدف یکی است.

دریکوند تربیت انسان کامل و شهروند مطلوب را غایت نهایی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ما می خواهیم انسانی را تربیت کنیم که بتواند در جامعه زندگی کند، با حقوق و تکالیف خود آشنا باشد، به هویت، فرهنگ، ملیت و اعتقادات خود افتخار کند و بتواند نظر و عقیده خود را بیان کند و مهارت گوش دادن به سخنان دیگران را هم داشته باشد.

وی اعتبار مالی را ریشه بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه دارد: امکانات و اعتبارات آموزش و پرورش محدود و نیازها نامحدود و متنوع  است و هنر مدیریت در این است که بین نیاز نامحدود و امکانات محدود تعادل برقرار کرد.  

مدیر کل آموزش و پرورش  لرستان به بدهی ۸ میلیاردی درحوزه حامل های انرژی مدارس هم اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه بیش از ۲ میلیارد سرانه به مدارس تزریق شد؛ اما این اعتبارات نتوانست مشکلات مدارس را حل کند.

نظر شما