شناسهٔ خبر: 20950485 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

ويژه

صاحب‌خبر -

طرح خروج پرايد كليد خورد

اگر چه پرايد خودرويي است كه قادر به تامين تمامي استانداردهاي موجود است اما با افزايش اين استانداردها و تصويب آن سايپا تصميم گرفت كه «خروج پرايد از چرخه توليد» را رقم بزند.  به گزارش سايپانيوز به نقل از عصر ايران: اين روزها زمزمه‌هاي خروج يكي از پرتيراژترين خودروهاي موجود ايران در بازار خودرو پيچيده است. سايپا اعلام كرده كه دليل اصلي خروج پرايد از خطوط توليدي اين شركت تبعيت از قوانين مصوب و هم‌راستا با سياست‌هاي دولت جمهوري اسلامي ايران و مجلس شوراي اسلامي است.  اگر چه پرايد خودرويي است كه قادر به تامين تمامي استانداردهاي موجود است اما با افزايش اين استانداردها و تصويب آن سايپا تصميم گرفت كه «خروج پرايد از چرخه توليد» را رقم بزند.


فرهنگ‌سازي مهم‌ترين راهكار بهينه‌سازي مصرف انرژي
رييس پژوهش و فناوري شركت گاز استان خراسان رضوي فرهنگ‌سازي را مهم‌ترين راهكار بهينه‌سازي مصرف انرژي در كشور دانست. سيد ايمان پيش‌بين در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» در مشهد با بيان اينكه 48 درصد كل ذخاير نفت و 43 درصد ذخاير گاز دنيا در خاورميانه وجود دارد، اظهار داشت: ايران با مجموع نفت و گاز خود بيشترين حجم ذخاير فسيلي دنيا را در خود جاي داده است. وي بيان كرد: اين موضوع كه ما بيشترين حجم ذخاير سوخت‌هاي فسيلي را در اختيار داريم خوشحال‌كننده است اما نكته نگران‌كننده بالا بودن شاخص شدت مصرف انرژي در كشور ما است. اين مقام مسوول ادامه داد: كشور ما به طور متوسط سالانه 75 ميليون ليتر بنزين مصرف مي‌كند كه اين رقم با هيچ خط‌كش و تراز جهاني قابل توجيه نيست. رييس امور پژوهش و فناوري شركت گاز استان خراسان رضوي تصريح كرد: مصرف انرژي در كشور همچون زنجيره‌اي به هم پيوسته است. از اين رو شاهد افزايش مصرف گاز به موازات رشد مصرف برق در تابستان هستيم.


هدف بانك دي حركت به سوي سودآوري پايدار است
مديرعامل بانك دي در جمع روساي شعب و مديران ستاد مركزي، بر ارزش‌آفريني براي ذي‌نفعان از طريق جذب سپرده ارزان‌قيمت، كاهش مطالبات غيرجاري، اصلاح ساختار قيمت‌گذاري تسهيلات و حركت به سمت ساختار بهينه دارايي‌هاي سودآور تاكيد كرد.  به گزارش روابط عمومي بانك دي، محمدرضا قرباني، مديرعامل بانك دي در همايش «دي در مسير بالندگي و شكوفايي» كه با حضور اعضاي هيات‌مديره، مديران ستاد مركزي و روساي شعب برگزار شد، اهداف و سياست‌هاي هيات‌مديره بانك را تشريح كرد. قرباني در اين مراسم علاوه بر گراميداشت سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان هشت سال دفاع مقدس به ميهن اسلامي، در بخش نخست سخنان خود با نگاهي به روند متغيرهاي كلان اقتصادي به تشريح وضعيت سيستم بانكي در سال‌هاي اخير پرداخت و گفت: در چند سال اخير اقتصاد و به تبع آن صنعت بانكداري كشور شرايط دشواري را تجربه كرده است كه اين شرايط متاثر از فضاي تحريم‌هاي همه‌جانبه كشور بود و در ادامه اين روندها سال 1395 نيز شرايط ويژه خود را داشت؛ اما در عين حال، با تلاش آحاد ملت و دولت توانستيم تحريم‌ها را پشت سرگذاريم و امروز سرافرازانه، در مقابل دشمنان قد علم كنيم.

نظر شما