شناسهٔ خبر: 20949843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از امروز در پاریس آغاز می‌شود

میدانی سرنوشت‌ساز برای شاگردان اشکانی

بلنداقبالی یا خوش‌شانسی؟ فرقی نمی‌کند در روز نخست رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی بیشتر امیدهای کسب مدال ایران در رقابت‌های جهانی روی تشک می‌روند؛ سعید عبدولی با تجربه، حسین نوری با انگیزه، محمدعلی گرایی جویای نام و سیدمصطفی صالحی‌زاده جوان قدرتمند و بلندپرواز.

صاحب‌خبر -

آوردگاه بزرگ جهانی بار دیگر برای کشتی ایران فرا رسید؛ میدانی بزرگ که کسب هر نتیجه‌ای در آن می‌تواند سرنوشت کلی یک تیم و حتی یک مدیریت را تحت تاثیر خود قرار دهد. دو سال پیش وقتی تیم ملی کشتی فرنگی با هدایت احد پازاج به یک مدال نقره و دو برنز جهانی 2015 لاس‌وگاس دست یافت چنان عرصه بر فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی تنگ شد که کادر فنی تیم ملی با این که سال قبل از آن بر سکوی قهرمانی جهان ایستاده بود به دلیل سقوط سه پله‌ای، جای خود را به کادر فنی جدید و محمد بنا داد؛ کسی که همگان او را معمار موفقیت کشتی فرنگی ایران و آن هت‌تریک طلایی به یاد ماندنی در المپیک 2012 لندن می‌شناختند، اما حاصل بازگشت محمد بنا نیز فقط دو مدال برنز در 2016 بود و او نیز با آن اشک‌های تلخ، عطای کار کردن را به لقایش بخشید. کشتی فرنگی ایران اینک در مرحله پوست‌اندازی است و با هدایت علی اشکانی، دارنده مدال نقره جهانی 2005 با جمعی از کشتی‌گیران جوان و با تجربه به بزرگی در جهانی پاریس می‌اندیشد.

امیدها به مدال‌آوری در روز نخست

این که تیم تحت هدایت علی اشکانی در نهایت چه دستاوردی در پاریس داشته باشد باید تا فردا شب به انتظار بنشینیم و پاسخ خود را بگیریم. با این حال پیش‌بینی‌ها حاکی است امروز و در روز نخست این رقابت‌ها تیم ایران شانس بیشتری برای مدال‌آوری دارد؛ جایی که محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، حسین نوری و مصطفی صالحی‌زاده روی تشک می‌روند، اما این به آن معنی نیست که فردا شاگردان علی اشکانی بختی برای درخشش ندارند، چراکه در چهار وزن دوم بویژه در 80 کیلو، جایی که یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان روی تشک می‌رود نیز تیم ایران به کسب مدال امیدوار است.

امید توفیقی

ورزش

نظر شما