شناسهٔ خبر: 20948623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعتماد به آمریکا؛ علت اصلی کودتای 28 مرداد

کارشناس سیاسی با اشاره به سالگرد کودتای ننگین 28 مرداد گفت: علت اصلی کودتای 28 مرداد اعتماد به آمریکا بود که نمونه ای از دشمنی ها و جنایت های آنها بر این ملت مظلوم را نشان داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رازی پور، کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: هیچ وقت نباید به چنین قدرتی که این همه دشمنی نشان داده و جنایت ها در حق این ملت کرده اعتماد کرد و برجامی که نتیجه اش را می بینیم حاصل همین اعتماد بی جایی است که به آن ها کر ده ایم.
وی عنوان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که راهی به جز تعامل با ایران ندارد و از مطالعه تاریخ این نتیجه را گرفته است، آن هنگام که بعد از رحلت پیامبر با همین ترفند ها سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه می شود کعب الاحبار یا عبدالله سنان( از یهودیان)؛ و در زمان مولا علی علیه السلام از او می خواهند که به معاویه کاری نداشته باشد! آری عمر عاص خوب حربه ای به کار برد و می گفت علی را به جز سپاه علی نمی شکند، بله درست است باید در تفکرات سپاه علی علیه السلام نفوذ کرد و آن تفکرات را عوض کرد چنانچه الآن هم دشمن به همین حربه دست زده و در زمینه های مختلف از فرهنگی بگیر تا سیاست و قدرت در حال نفوذ است و هوشیاری ، بصیرت و زنده کردن فریضه امر به معروف راه حل مقابله با این تهاجم است.
رازی پور، گفت: یکی از این موارد تغییر ذائقه فرهنگی مردم است و می بینیم که در این زمینه موفق هم بوده ولی می بایست با هوشیاری و احیای امر به معروف و نهی از منکر جلوی آن را گرفت و مانع از نفوذ بیشتر آن شد.
کارشناس سیاسی، افزود: غیر از تغییر ذائقه فرهنگی موارد دیگری هست که برخی از آنها عبارتند از: تغییر گفتمان سیاسی و محاسبات مسئولین از اینکه دیگر مقاومت نتیجه نمی دهد؛ تلاش برای این که رهبر سوم از جنس رهبر اول و دوم نباشد؛ دو قطبی کردن افکار و القاء تفکرات دروغین ؛ فضاسازی و فضا آفرینی برای تغییر خطوط قرمز نظام ؛ تضعیف اقتدار ملی در عرصه های مختلف از دیگر مواردی است که در پی تغییر در نگرش های مسئولین و ملت عزیز ما می باشند.

نظر شما