شناسهٔ خبر: 20947321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه زواره:

مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است

امام جمعه زواره گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی بوده که حضور در مسجد را فراهم می‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح اردستان؛ حجت الاسلام عبدالله عسگری در گفت و گویی به مناسبت روز جهانی مساجد اظهار کرد: مسجد مکانی بوده که از زمان تولد اسلام مهمترین جایگاه برای تمامی عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی جهادی بوده و نقش مهمی نیز در شکل ‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته است.

امام جمعه زواره گفت: مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی بوده که حضور در مسجد را فراهم می‌آورد.

وی افزود: صهیونیستها در سال ۱۳۴۸ و در ۳۰ مرداد اقدام به آتش زدن مسجد الاقصی کردند که جمهوری اسلامی با فشارهایی که به سازمان کنفرانس اسلامی وارد آورد و مطالبه کرد و مسئولان هم خیلی پیگیری کردند این روز به نام روزجهانی مساجد ثبت شد.

امام جمعه زواره با بیان اینکه مسجد از نظر معارف دینی ما یک جایگاه مقدسی دارد، تصریح کرد: مسجد کاربردهای فراوان و ظرفیت های مهمی دارد.

عسگری همچنین تاکید کرد: کسانی که متولی امر مسجد هستند همچون خادمان، هیئت امنا، امامان جماعت و حتی دولت، نه به معنای دولت خاص بلکه نظام و حکومت بتوانند از این ظرفیت استفاده بکنند برای کشورخیلی آثار و برکات خوبی دارد.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این موضوع که مسجد همچون دادگاه و محکمه بوده که مشکلات مردم را همچون مسئله ازدواج در آن مطرح می کرده اند افزود: مسجد جایگاه و ظرفیتی است که می توانیم همه مسائل اسلامی و آنچه یک حکومت نیاز دارد را تامین کنیم.

امام جمعه زواره تصریح کرد: با توجه به هجمه ای که از سوی دشمن وجود دارد و همچنین جنگ نرمی که برای ما تدارک دیده اند باید مساجد محل بصیرت افزایی برای مردم باشد تا با معارف دین و مسائل آن آشنا شوند.

عسگری تاکید کرد: دشمن از خود مسجد تنها نمی ترسد بلکه از مسجدی می ترسد که با سیاست باشد نه کار سیاسی کند بلکه مسجدی که سیاست آن این باشد که مردم بصیرت دینی پیدا کنند و برائت از مشرکان در آن باشد و اگر حج ما فقط یک مسئله برائت آن درست انجام شود برای اسلام کافی است.

وی افزود: الان نماز جمعه در مساجد انجام می شود و این یک پایگاه خوبی بوده برای تحلیل مسائل، شناسایی و حیله دشمنان که باید ابزارهایی داشته باشیم تا با حجمه فرهنگی و ناتوی فرهنگی که مد نظر مقام معظم رهبری بوده بتوانیم مقابله کنیم که آن مسجد است.

امام جمعه زواره با این نکته که محراب مسجد یعنی محل جنگیدن با دشمن درون و هوای نفس است، افزود: وقتی توانستیم هوای نفس خود را مهار کنیم می توانیم با شیاطین انسی خارجی مقابله کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: امام راحل انقلاب خود را از مساجد شروع کرد و بعد از انقلاب هم راهپیمایی ها و جنگ هشت ساله از این مساجد شروع می شد و امروز ه هم که پایگاه ها ی بسیج در مساجد و یا کنار مساجد قرار گرفته کار خیلی خوب است که می تواند برای خط دادن به همه کارها استفاده کرد و بر این عقیده هستیم که باید از ظرفیت مسجد بیشتر استفاده کرد.

عسگری با توجه به اینکه مساجد حزبی و گروهی نشود و گرایش به سمت خاصی نداشته باشند و بیشتر عمومی شود تا به مسائل همه رسیدگی شودافزود: مساجد دولتی نیستند ولی این بدین معنی نیست که دولت کمکی نکند بلکه در سطح کلان کمکهایی در عناوین مختلف انجام دهد.

وی تصریح کرد: مردم اول باید در مساجد حضور چشمگیری داشته باشند و مراسمهای مذهبی را با شکوه برگزار کنند که خود عاملی می شود برای اینکه دشمن بترسد و امامان جماعت و هیئت امناها هم در فضاسازی و تمیز بودن مساجد کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما