شناسهٔ خبر: 20946089 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز تعیین تکلیف کابینه دوازدهم

71539

بعد از پنج روز برگزاری جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی، تکلیف کابینه دولت دوازدهم نیز مشخص شد؛ به این ترتیب قاضی‌زاده هاشمی، سلطانی‌فر، بطحائی و ربیعی به عنوان وزرای حوزه اجتماعی انتخاب شدند. تحریریه اجتماعی ایسنا نیز به بررسی سوابق و برنامه‌های این سه وزیر پرداخته‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در طول 24 ساعت گذشته تا لحظه ارسال این گزارش، 50 خبر و گزارش از شش حوزه اجتماعی در سرویس اجتماعی ایسنا منتشر شده‌ است. در ادامه برخی از مهم‌ترین اخبار امروز این حوزه می‌آید.

قاضی زاده هاشمی بر سکوی دوم رای اعتماد مجلس ایستاد. ظهر امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف رای اعتماد به کابینه دوازدهم را مشخص کردند. در این رای گیری سید حسن هاشمی با 253 رای موافق برای بار دوم به عنوان وزیر بهداشت دولت روحانی انتخاب شد. تحریریه اجتماعی در گزارشی به بررسی مهم‌ترین برنامه‌های وی در چهارسال آینده پرداخته است.

«علی ربیعی» نیز امروز توانست با اخذ 191 رای موافق از نمایندگان ملت برای بار دوم بر صندلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکیه بزند و برای چهار سال دیگر سکان هدایت امور رفاهی و اشتغال دولت را به دست گیرد. گزارش ادامه ماراتن فقرزدایی در دولت دوازدهم درباره جزییات برنامه‌ها و اقدامات او است. 

مسعود سلطانی‌فر- وزیر ورزش و جوانان- نیز درحالی که  آبان ماه سال گذشته با ۱۹۳ رای موافق وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم شد؛ امروز بعد از گذشت حدود ۹ ماه توانست با کاهش تعداد مخالفان و افزایش موافقان خود و با ۲۲۵ رای برای دومین بار هدایت وزارتخانه ورزش و جوانان را بر عهده گیرد. سلطانی‌فر وزیر بدون سخنران مخالف در جریان جلسات رای اعتماد مجلس بود.

گوی و میدان آموزش و پرورش در دستان «محمد بطحائی» قرار گرفت. امروز نمایندگان مجلس به سید محمد بطحائی به عنوان چهاردهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب رای اعتماد دادند؛ حال او می‌تواند با پشتوانه ۲۳۸ رای موافق مجلس برای ارتقای جایگاه و منزلت معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس تلاش کند.

سردار حسین رحیمی- رییس پلیس پایتخت- صبح امروز از انهدام یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در تهران خبر داد و گفت: پنج تن از اعضای این باند که مواد مخدر را از مرزهای سیستان‌وبلوچستان  وارد کرده و با عبور از عمق کویر آن را به حوالی تهران رسانده بودند چند روز پیش با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

امیرمحسن ضیایی- رئیس جمعیت هلال احمر- نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته‌است که شانس کسب کرسی نایب رئیسی فدراسیون صلیب‌سرخ را داریم. در حال حاضر فرصت مناسبی برای ما ایجاد شده است، زیرا تعدادی از جمعیت‌های ناحیه آسیا و اوقیانوسیه به دلایل مختلفی نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

جایگزینی موتورسیکلت کاربراتوری با انژکتوری سیاستی است که به منظور کاهش آلاینده‌های هوا ناشی از منابع متحرک در سال گذشته کلید خورد، اما اجرای این مصوبه دولت با مقاومت‌هایی مواجه شد و ایراد و ابهاماتی در اجرای آن پیش آمد. ایسنا در گفت‌وگو با محمدعلی احترام- عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی- به بررسی ارزیابی تاثیر موتورسیکلت انژکتوری بر کاهش آلودگی هوا پرداخته است.

احد وظیفه- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی- از وقوع گرد و غبار در جنوب و جنوب غرب کشورخبر داد. به گفته وی در روز یکشنبه و دوشنبه (۲۹ و ۳۰ مردادماه) در استان مازندران و مناطقی از استان گلستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

محمود مهرمحمدی- سرپرست دانشگاه فرهنگیان- نیز  با اشاره به تلاش برای برگزاری «آزمون جامع» پیش از ورود به شغل معلمی، گفته است که در حال ارائه این درخواست به شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم تا اگر در شورای عالی با آن موافقت شد، تبصره‌ای را به اساسنامه دانشگاه اضافه و در هر دوره آزمونی جامع برگزار کنیم.

فاطمه  راکعی- فعال حقوق زنان- در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه تبعیض زدایی از قوانین، حضور بیشتر زنان در فرآیند توسعه و جامعه، رسیدگی به زنان سرپرست خانوار، زنان و کودکان آسیب دیده و ... را از جمله مواردی دانست که ابتکار باید با جدیت رسیدگی و آنها را در دستور کار قرار دهد. وی در این گفت‌وگو  از هرآنچه ابتکار باید در معاونت زنان پیگیری کند گفته است.

سرویس شهری ایسنا امروز در گفت‌وگویی با رضا خیرالدین- عضوهیات علمی دانشگاه علم‌ و صنعت- ، فروش تراکم در دوره‌های مختلف شهرداری تهران از دهه 70 تاکنون را مورد بررسی قرار داده است. به اعتقاد او ریاضت لازمه نجات تهران است.

مجتبی شاکری- رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران- در آخرین جلسه علنی شورای این شهر با اشاره به اظهارنظر صریح امام خمینی (ره) درباره مرحوم مصدق، خواستار تشریح دلایل عدم نامگذاری معبری به نام مصدق و ارائه راهکار از سوی اعضای شورای شهر شده است.

محمدباقر قالیباف- شهردار تهران- در مورد وضعیت پایتخت پس از ۱۲ سال، شفافیت مالی، بدهی‌های شهرداری و پروژه‌هایی که عملیاتی نشده است، توضیحاتی ارائه کرد. متن کامل این اظهارات در خبر طرح‌های ناتمام قالیباف برای تهران قابل دسترسی است. 

پنج لینک زیر، اخبار پر بازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه ارسال این گزارش هستند:

او "سرطان" را اوت کرد

طرح‌های ناتمام قالیباف برای تهران

قالیباف: سیاست‌زده‌ها از تهران به عنوان شهر سوخته نام می‌برند

انهدام باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در تهران

تلاش برای برگزاری «آزمون جامع» پیش از ورود به شغل معلمی

انتهای پیام

نظر شما