شناسهٔ خبر: 20944479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گیلان:

برخی شبه تشکل ها در دانشگاه گیلان تبدیل به ستاد انتخاباتی شده بودند

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گیلان گفت:در روزهایی که بسیج دانشجویی برای افزایش تاثیرگذاری علمی دانشجویان در امتحانات امضا جمع می کرد برخی شبه تشکل ها در دانشگاه گیلان تبدیل به ستاد انتخاباتی شده بودند!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیک دانشجو عزت پناه مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه گیلان در گفتگو با خبرنگار پیک دانشجو گفت:در روزهایی که بسیج دانشجویی برای افزایش تاثیرگذاری علمی دانشجویان در امتحانات امضا جمع می کرد برخی شبه تشکل ها در دانشگاه گیلان تبدیل به ستاد انتخاباتی شده بودند!

وی با اشاره به فرمان ۲ آذر سال ۶۷ امام خمینی مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه ها و یادآوری راه اندازی رسمی بسیج دانشجویی در دانشگاه گیلان توسط یک دانشجوی کشاورزی در سال ۷۲ و همچنین با انتقاد از رفتار برخی تشکل ها گفت: عجیب است که امروز عده ای بسیج دانشجویی را که به بیان مقام معظم رهبری یادگار امام راحل است به سیاسی کاری و جناحی بودن متهم می کنند در حالی که در زمان انتخابات یک شبه تشکل که نام اسلام را روی خود نهاده بازیچه دست احزاب افراطی و باندهای فساد و قدرت استان شده بود.

وی تصریح کرد:روزهایی که در بوران و برف درحالی که کلاسی نداشتم برای برگزاری کلاسها و دوره های علمی و نرم‌افزاری که در بسیج دانشجویی برای دانشجویان راه اندازی شده بود به دانشگاه می آمدم فراموش نمیکنم ، عجیب است که امروز متهم به سیاسی کار بودن میشویم!بهتر است که این افراد به جای عقده گشائی های سیاسی بیایند به کف میدان و به معضلات علمی و فرهنگی در دانشگاه بپردازند.در زمان انتخابات بسیج دانشجویی بدون حمایت از کاندیداها ‌روشنگرانه چندین برنامه مناظره، تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، کافه انتخابات و… برگزار کرد ، در حالی که  برد دانشجوییِ برخی شبه تشکل ها تبدیل به برد تبلیغاتیِ یکی از کاندیداها شده بود!

عزت پناه دانشجوی رشته ی مهندسی مکانیک با ابراز نگرانی از انحراف شبه تشکل هایی که با نام اسلام منافقانه ضد اسلام عمل می‌کنند خاطرنشان کرد:درحالی که هنوز فتنه گری های سال ۸۸ این شبه تشکل ها از یادها فراموش نشده همچنان از فتنه گرهایی که خون به دل ملت کردند حمایت می‌کنند و کسی بر آن ها نظارت نمی‌کند ، در واقع با ادامه این روند در دانشگاه تبدیل به بلندگوی ضدانقلاب سلطنت طلب خارج نشین میشوند.

وی در پایان با اشاره به کلام مقام معظم رهبری گفت:مقام معظم رهبری گوشزد کرده است که “جریانی در محیط دانشگاه درصدد این است که عناصر مؤمن و انقلابی دانشگاه را در انزوا و فشار قرار دهد؛ اسم آن جریان فشار دهنده، هرچه میخواهد باشد؛ ولو اسم انجمن اسلامی. بعضی از این انجمنهای اسلامی، نه این‌که اسلامی نیستند، اصلاً فاسد اند. بعضی از آنها ضد اسلام اند.  ۷۸/۹/۲۳ ” لذا مسلما افسارگسیختگیِ اقلیتی معدود که محیط علمی دانشگاه را با باشگاه سیاسی اشتباه گرفته اند به ضرر دانشگاه است و امیدوارم دانشجویان اجازه سیاسی کاری به این افراد ندهند.

انتهای پیام/

نظر شما