شناسهٔ خبر: 20941620 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: حفظ تمامیت ارضی عراق و سوریه محور مذاکرات با سرلشکر باقری بود

آنکارا- ایرنا- ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: حفظ تمامیت ارضی و امنیت سوریه و عراق و دنبال کردن تحولات سیاسی در راستای تامین این خواسته محور مذاکره مقامات ترکیه با سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روزنامه ینی آکیت، کالین روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا در تشریح سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و تحولات منطقه افزود: سفر سرلشکر باقری به ترکیه آغازگر دوره جدیدی از همکاری مشترک اطلاعاتی و نظامی در روابط دو کشور خواهد بود.
وی بیان کرد: ترکیه در مناطق مرزی خود تدابیر لازم برای مقابله با تهدیدات را اتخاذ کرده که از بیان جزییات آن را به دلیل محرمانه بودن معذورم اما باید بگویم که در آینده نیز تدابیری نظیر عملیات سپر فرات و مبارزه به شکل جدیدتری با گروههای تروریستی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در راس یک هیات بلندپایه نظامی و سیاسی بنا بر دعوت رسمی خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه به آنکارا سفر کرد.
سرلشکر باقری در این سفر سه روزه با مقامات بلند پایه نظامی ترکیه، وزیر دفاع ملی و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت و نیز با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور دیدار و مذاکره کرد.
مبارزه با تروریسم، بررسی تحولات منطقه، روابط دو جانبه دفاعی و همکاری های مرزی دو کشور ایران و ترکیه از محورهای سفر سرلشکر باقری به همسایه شمال غربی ایران بود.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما