شناسهٔ خبر: 20941559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

استیو بنون را بیشتر بشناسید + تصاویر

بنون از سال ۱۹۸۷ وارد دنیای اقتصاد و سرگرمی شد، و کارش تا آنجا پیشرفت کرد که مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا شد، هرچند در این سمت چندان دوامی نیاورد و سرانجام بر اثر فشار سیاستمداران کهنه‌کار کنار گذاشته شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 چند روز قبل بود که اعلام شد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکی از نزدیک‌ترین متحدان و افراد مورد اعتماد خود را برکنار کرد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و استیو بنون به صورت دوجانبه توافق کردند که امروز آخرین روز (کاری) استیو باشد». در این گزارش نگاهی به سابقه وی می‌اندازیم:

بنون کار خود را به عنوان متخصص سرمایه‌گذاری در بانک گولدمن‌ساکس آغاز کرد، وی در سال 1987 با نقل مکان به لس‌آنجلس وارد بخش تولیدات سرگرمی این بانک شد.

در سال 1990، استیو بنون شرکت خود به نام «بنون و شرکا» را تأسیس کرد که در دنیای سرگرمی فعالیت می‌کند. وی همچنین مقداری از سهام شرکت «سین‌فیلد» را به دست گرفت. وی همچنان حق امتیاز ناشی از این شرکت را دریافت می‌کند.

بنون در سال 1993، سرپرسش پروژه «بیوسفر2»، یک پروژه پژوهشی که به دنبال حفظ حیات روی سیاره‌های دیگر است. وی همچنین در این دوران تهیه‌کنندگی فیلمی با هنرمندی شان پن را برعهده گرفت. وی بعدها فیلم‌های سینمایی بیشتری را تولید کرد، از جمله فیلمی درباره سارا پالین با عنوان «شکست‌نخورده».

پس از مرگز اندرو بریت‌بارت در سال 2012، استیو بنون به عنوان مدیرمسئول بریت‌بارت، که یک رسانه راست افراطی بود، منصوب شد. این وبگاه خبری-تحلیلی از حامیان اصلی ترامپ طی کارزارهای انتخاباتی سال گذشته آمریکا بود.

بنون در بریت‌بارت به یک شخصیت مشهور رسانه‌ای محافظه‌کار تبدیل شد.

در آگوست 2016، بنون به ریاست کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ که در آن زمان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، رسید.

از بنون به عنوان مغر متفکر پیروزی غیرمنتظره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور یاد می‌شود.

پس از تحلیف ترامپ، بنون به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید و مشاور ارشد رئیس جمهوری این کشور تعیین شد.

در یکی از برنامه‌های تلویزیونی مشهور آمریکا به نام «نمایش زنده شنبه شب»، بنون به عنوان یک شخصیت شیطانی که کنترل کاخ سفید را برعهده دارد، به تصویر کشیده شد.

پس از جدایی بنون از کاخ سفید، شایعاتی درباره بازگشت دوباره وی به شغل پیشینش در وبگاه بریت‌بارت منتشر شد.

 

نظر شما