شناسهٔ خبر: 20941394 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حرم رضوی در شب شهادت امام جواد(ع) میزبان محفل قرآنی است

R1410/P1010114/S4,37/CT1

حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) میزبان محفل قرآنی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، فردا دوشنبه سی‌ام مردادماه و بیست و هشت ذی‌القعده مصادف با سالروز شهادت امام نهم شیعیان امام جواد (ع) است. امام محمد بن علی(ع) معروف به جوادالائمه امام نهم شیعیان در دهم رجب سال 165 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. پدرگرامیشان امام رضا(ع) و مادرشان نیز خیزران سبیکه از بانوان مطهره عصر خود و از خاندان ماریه قبطیه همسر رسول خدا (ص) بود. ایشان در 29 ذی‌القعده سال 220 هجری قمری، (برابر با سه‌‌شنبه 31 مردادماه 96) توسط همسرشان ام‌الفضل با زهر مسموم و در 25 سالگی غریبانه و مظلومانه در بغداد به شهادت رسیدند. پیکر مطهر ایشان در کنار قبر مطهر جدش امام موسی‌ کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

حال همزمان با فرا رسیدن شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی(ع) محفل انس با قرآن با حضور زائران و عزاداران در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند فردا در شب شهادت امام جواد(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور در ایوانمقصورهصحن گوهرشاد حرم مطهر رضوی در این محفل قرآنی شرکت کنند.

«ابوالفضل زاهدی‌مقدم، محمود محمدی‌نیا و قاسم مقدمی» قاریان ملی و بین‌المللی حرم مطهر رضوی در این محفل قرآنی به تلاوت آیات کلام الله وحی می‌پردازند.

همچنین فردا بعد از نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با موضوع «تبیین آموزه‌های زندگی در سیره امام جواد(ع)» به سخنرانی می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما