شناسهٔ خبر: 20941309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تهدید های تروریستی ضد فعالیت های امداد رسانی در افغانستان

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل   خبرگزاری صدا و سیما  از کابل ؛ سرپرست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: شرایط برای فعالیت نهادهای امداد رسان در افغانستان به دلیل مشکلات امنیتی و حملات تروریستی خطرناک تر می شود.
«ریک پیپر کورن» امروز یکشنبه با ابراز نگرانی از ادامه حملات تروریستی به کارکنان نهادهای امداد رسانی در این کشور گفت: از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون 12 کارمند امداد رسان در مناطق مختلف افغانستان براثر حملات تروریستی کشته و دوازده نفر دیگر زخمی شدند.
وی افزود : از آغاز سال 2017 تاکنون 206 مورد تهدید و حمله مسلحانه به کارکنان نهادهای امداد رسانی در افغانستان ثبت شده است که حدود هشتاد درصد ضد فعالیت های امدادی و درمانی بود.
«پیترکورن» تاکید کرد : بیمارستان ها ، مراکز درمانی ، آمبولانس ها و کارکنان امداد رسانی در افغانستان همواره هدف حمله قرار می گیرند، در صورتی که با توجه به قوانین بشر دوستانه بین‌المللی، دو طرف درگیر جنگ در افغانستان موظف تامین امنیت بیمارستانها ، مدارس ، مراکز درمانی و زیرساخت های امور بشردوستانه هستند.
نهادهای امدادرسان و سازمان ملل متحد، از طرف های درگیر در جنگ افغانستان خواستند قواعد و قوانین جنگ را رعایت و به مصونیت غیرنظامیان بویژه کودکان ، زنان و کارمندان نهادهای امداد رسان توجه کنند.

نظر شما