شناسهٔ خبر: 20940478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفیر قطر در ترکیه:

امارات از انقلاب های معکوس در جهان عرب حمایت کرده است

سفیر قطر در ترکیه در پاسخ به اتهامات مسئولان اماراتی گفت: این کشور از انقلاب های معکوس در جهان عرب حمایت کرده و می خواهد رژیم های دیکتاتوری را بار دیگر روی کار بیاورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سالم آل شافعی» سفیر قطر در ترکیه، امارات را به مدیریت انقلاب های معکوس در کشورهای عربی با هدف بازگشت رژیم های دیکتاتوری متهم کرد.

وی همچنین اتهام «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به قطر در خصوص حمایت از اگروه های افراطی در خاورمیانه را رد کرد و گفت این ادعا ها که قطر از افراطگرایان حمایت مالی کرده صحیح نیست . قطر تلاش می کند امنیت و ثبات در منطقه حاکم شود و فعالیتی در تضاد با خواسته های مردم منطقه نداشته است.

آل شافعی گفت: ما مطمئن هستیم که ادعاهای امارات علیه قطر صحیح نیست و از طریق کویت و ایالات متحده و ترکیه و تعداد دیگری از کشورهای جهان از امارات و دیگر کشورهایی که قطر را تحریم کرده اند خواستیم فقط یک دلیل درباره اتهام حمایت قطر از تروریسم ارائه دهند که هیچ دلیلی برای این اتهام نداشتند.

درباره رابطه با ایران نیز سفیر قطر در ترکیه گفت: قرقاش اخیرا گفته که ایران دلیل اصلی قطع روابط با قطر نیست، واقعیت این است که بعد از آغاز بحران امارات با اتهام هایی که با ما وارد کرده بود گفت که دلیل اصلی تحریم و محاصره قطر رابطه دوحه با ایران است اما وقتی مشخص شد که سطح روابط قطر با ایران از دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس کمتر است و امارات بیشترین رابطه را با تهران دارد، ابوظبی تلاش کرد ادعای اولیه خود در خصوص رابطه دوحه و تهران را انکار کند.

از ۵ ژوئن تا کنون بحرین، امارات، عربستان و مصر با اتهام حمایت قطر از تروریسم رابطه خود را دوحه قطع کرده و تحریم های متعددی علیه این کشور اعمال کردند، یکی از شروط این کشورها برای رفع تحریم ها و بازگشت روابط با قطر، قطع روابط تهران و دوحه بود.

نظر شما