شناسهٔ خبر: 20940074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حشد شعبی:

آزادی تلعفر تنها چند هفته زمان نیاز دارد

ایسنا

در پی آماده شدن نیروهای عراق، از جمله حشد شعبی برای آزادی تلعفر، سخنگوی این گروه اعلام کرد، آزادسازی این استان تنها به چند هفته زمان نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، احمد الاسدی، سخنگوی حشد شعبی عراق با تاکید بر اینکه نبرد آزادسازی تلعفر زمان‌بر نیست و تنها به چند هفته زمان نیاز دارد، پیش‌بینی کرد در انتخابات آینده عراق مداخله‌های بین المللی به ویژه از سوی کشورهایی چون عربستان و آمریکا صورت گیرد.

الاسدی در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین گفت، ۲۰ هزار رزمنده حشد شعبی در آزادسازی تلعفر شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود، اعضای گروه حشد شعبی همه از اقشار ملی عراق هستند و هیچ رزمنده‌ای در این گروه خارج از مرزهای عراق وجود ندارد. اما در میان گروه تروریستی داعش در تلعفر خارجی‌ها نیز وجود دارند که ما از هویتشان اطلاعی نداریم.

الاسدی تصریح کرد، به کشورهای همسایه احترام می‌گذاریم و به همین دلیل بیرون از مرزهای عراق داعشی‌ها را تعقیب نمی‌کنیم.

وی گفت: گروه‌های عراقی وجود دارند که در سوریه با داعش می‌جنگند اما نام حشد شعبی ندارند.

سخنگوی حشد شعبی درباره ارتباط این گروه با رهبری کردستان عراق به ویژه مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز گفت: روابط ما با آنها خوب است، در خصوص برخی مسائل اتفاق نظر و درباره برخی دیگر اختلاف نظر داریم.

وی همچنین درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان هم اظهار داشت: در این زمینه با بارزانی اختلاف نظر داریم.

الاسدی درباره انتخابات پارلمانی عراق نیز گفت، حشد شعبی اجازه مشارکت در انتخابات را ندارد.

وی با بیان اینکه نیروهای سیاسی حشد شعبی در انتخابات حزبی شرکت خواهند کرد، افزود، در لیست انتخابات پارلمانی کاندیدایی از میان حشد شعبی وجود ندارد.

وی اعلام کرد، احتمال می‌رود یکی از کاندیداهای انتخابات پارلمانی آینده باشد و در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در انتخابات پارلمانی مداخله‌های بین‌المللی به ویژه از سوی کشورهای عربستان، آمریکا و ترکیه وجود داشته باشد.

الاسدی در ادامه افزود، با توجه به موقعیت جغرافیای سیاسی عراق، انتخابات سال ۲۰۱۸ بازتاب‌هایی در منطقه برجای خواهد گذاشت.

شهر تلعفر در شمال غرب موصل یکی از معدود شهرهای مهم باقی مانده در دست داعش در عراق است که ترکیب جمعیتی ترکمان، کرد، عرب، شیعه، سنی و مسیحی آن باعث حساسیت‌های منطقه‌ای و بین المللی شده است.

نظر شما