شناسهٔ خبر: 20939077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بارگیری محموله 50 هزار تنی سیمان قشم به مقصد موزامبیک

نمایندگی هرمزگان

محموله 50 هزار تنی سیمان قشم اکنون در حال بارگیری به کشور موزامبیک است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌مدیر کل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این خبر گفت: این نخستین محموله سیمان و کلینکر است که از بنادر قشم به کشور موزامبیک صادر می‌شود.

هرمز امیری با بیان اینکه ارزش این محموله یک‌میلیون و 150 هزار دلار است، پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال 200 هزار تن سیمان و کلینکر به ارزش بیش از چهار میلیون و 500 هزار دلار از بنادر قشم به کشورهای آسیایی و آفریقایی صادر شود.

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: 70 درصد تولیدات سیمان و کلینکر قشم به 13 کشور آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.

امیری تصریح کرد: محصولات تولیدی کارخانه سیمان قشم تاکنون به کشورهای عراق، امارات عربی متحده ، کویت، مصر، تاجیکستان، ترکمنستان و سومالی صادرشده است.

وی اضافه کرد: کشورهای سریلانکا، هند، پاکستان، لیبی و عمان نیز از مشتریان محصولات کارخانه سیمان قشم هستند.

امیری خاطرنشان کرد: حدود 30 درصد محصولات شرکت سیمان قشم برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی جزیره قشم، کیش و عسلویه استفاده می‌شود.

مدیر تولید کارخانه سیمان قشم گفت: محصولات این شرکت 6 سال متوالی با دریافت گواهینامه‌های معتبر داخلی و خارجی موفق به‌عنوان واحد تولیدی نمونه صنعتی در هرمزگان شده است.

به گزارش ایسنا، شرکت سیمان قشم به‌عنوان یکی از واحدهای تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت خود را از سال 1379 در فاز نخست باهدف تولید سیمان تیپ 2 و 5 و کلینکر در جزیره قشم آغاز کرد. کارخانه سیمان قشم در کیلومتر 7 جاده درگهان واقع‌ شده است.


انتهای پیام

نظر شما