شناسهٔ خبر: 20937847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشتار بیش از پنج میلیون قطعه طیور در کشتارگاه های زنجان

صاحب‌خبر -

محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 11 میلیون و 624 هزار و 518 کیلوگرم لاشه سالم از این تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه ها وارد مراکز عرضه در استان زنجان شده است.
به گفته وی از پنج میلیون و 549 هزار و 960 قطعه طیور کشتار شده 165 هزار و 689 کیلوگرم لاشه ناسالم و غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: علاوه بر خروج لاشه های ناسالم از چرخه مصرف 94 هزار و 866 کیلوگرم نیز اندام های ناسالم و غیربهداشتی حذف شد.
حاج کاظمی یادآورشد: در حال حاضر استان زنجان دارای چهار کشتارگاه طیور است که دامپزشکان، ناظران بهداشتی و شرعی بر کل مراحل کشتار نظارت دارند.
حاج کاظمی، از مردم خواست مواد پروتئینی با منشاء دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، عسل و دیگر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
وی متذکر شد: مردم هنگام خرید به حتم به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه کنند و موارد غیر بهداشتی را با سامانه ارتباط مردمی 1512 دامپزشکی استان زنجان جهت رسیدگی و بررسی موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون استان زنجان دارای چهار کشتارگاه طیور و 2 کشتارگاه دام است که هشت دامپزشک، 6 کاردان دامپزشک و 6 ناظر شرعی نسبت به همه مراحل کشتار دام و طیور به لحاظ شرعی و بهداشتی نظارت کاملی دارند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما