شناسهٔ خبر: 20937644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

توسط رئیس بسیج اصناف و بازاریان؛

برنامه‌های هفته «بسیج اصناف» اعلام شد

رئیس بسیج اصناف و بازاریان به تشریح برنامه‌های هفته بسیج اصناف پرداخت و گفت: این برنامه‌ها از 29 مرداد تا 4 شهریور در سراسر کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
برنامه‌های هفته بسیج اصناف اعلام شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «غلامرضا حسن پور» رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج اصناف اظهار داشت: برنامه‌های این هفته از 29 مرداد تا 4 شهریور در سطح کشور برگزار می‌شود.
 
وی افزود: عناوین هفته نیز عبارتند از «بسیج اصناف نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر»، «بسیج اصناف و تمدن سازی»، «بسیج اصناف و فقه بازار»، «بسیج اصناف، بازاریان، تجار و اقتصاد مقاومتی»، «بسیج اصناف و نقش خواهران در بازار»، «بسیج اصناف، وحدت و همدلی» و «بسیج اصناف، جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت».

حسن پور خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ویژه با عنوان «یاوران معروف» و تجلیل از فعالان امر اقامه نماز و برپایی نماز در بازارها و پاساژها، تشکیل شورای فرهنگی در پاساژها و مجتمع‌های تجاری، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج اصناف در مساجد و ورودی‌های بازار و پاساژها، تجلیل از فعالان اقتصادی در جمع رسانه‌ها و راه‌اندازی بسیج در اتاق‌های بازرگانی و اصناف، نشست صمیمی با حضور خواهران شاغل در بازار با محوریت فرصت‌ها و آسیب‌ها، اجرای طرح تکریم حجاب و عفاف در بازار، حضور منسجم در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها و برگزاری مراسم ویژه روز قشر در سراسر کشور بخشی از برنامه‌های این هفته است.
 
وی همچنین با اشاره به آیه 37 سوره نور، عنوان کرد: این آیه قرآن را در سازمان بسیج اصناف و بازاریان، نصب العین خود قرار دادیم؛ زیرا معتقدیم اگر به این آیه از قرآن کریم عمل کنیم، خیلی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف اصناف و بازار مرتفع می‌شود؛ از این رو به دنبال احیای نماز اول وقت در بازار هستیم، البته در برپایی نمار اول وقت یک نگرانی امنیتی وجود دارد که اگر به لحاظ امنیتی وضعیت بازار در موقع برپایی نماز اول وقت تامین شود، شاهد برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز جماعت خواهیم بود.
 
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: بازار در گذشته دارای مسجد و حوزه علمیه بود، اما امروز با رشد پاساژهای تجاری خبری از نمادهای فرهنگی و مذهبی یعنی مسجد و حوزه علمیه نیست. به دنبال آن هستیم با تشکیل شورای فرهنگی در پاساژها که بسیج هم عضو آن است، این نقیصه را برطرف کنیم، لذا امیدواریم تا پایان سال جاری در 50 درصد پاساژهای جدید التاسیس، شاهد تشکیل این شورا باشیم.
 
وی با اشاره به طرح تحول بازار که در دست پیگیری است، بیان داشت: از اردیبهشت 94 تاکنون 400 هزار نفر از کسبه در دوره‌های آموزش فقه بازار شرکت کردند. همچنین برای اینکه احکام کسب و کار از نوجوانی به آینده سازان کشورمان آموزش داده شود، طی نامه‌ای از آموزش و پرورش خواهیم خواست که بخشی از احکام کسب و کار را در کتب درسی دانش آموزان پیش بینی کنند.
 
حسن پور سپس با بیان اینکه در تهران 147 اتحادیه صنفی و در کشور 8 هزار اتحادیه صنفی فعالیت دارند، تصریح کرد: اکنون که در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، در 12 استان کشور یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت در مناطق محروم جمع آوری شده است؛ البته این در حالی است که متاسفانه در سال گذشته 20 هزار الی 30 هزار مغازه، کسب خود را به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و رکود، تعطیل کردند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: بسیج اصناف در کشور دارای 300 حوزه مقاومت در کنار اتاق‌های اصناف است و با داشتن 600 هزار بسیجی، تعداد 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد 500 نفر شهدای ترور هستند.
 
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور همچنین گفت: برای صرفه جویی در مصرف برق طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت نیرو منعقد کردیم در سال گذشته اصناف کشور 13 درصد در مصرف برق صرفه جویی کردند؛ همچنین در تفاهم نامه دیگری با بنیاد شهید مقرر شده کسانی که عضو خانواده شهدا هستند با معرفی بنیاد شهید در واحدهای صنفی متقاضی، مشغول به کار شوند و بیمه این افراد را بنیاد شهید تا پنج سال می‌پردازد که در این رابطه استان اصفهان متقاضی جذب 200 نفر شده که امیدواریم با اجرای این طرح 10 الی 15 هزار نفر در کل کشور در واحدهای صنفی مشغول شوند.
 
وی تاکید کرد: یکی از اقدامات بسیج اصناف راه اندازی بازارچه اینترنتی رازق برای ارائه محصولات اقتصاد مقاومتی است که هر واحد صنفی می‌تواند حجره‌ای در آنجا داشته باشد و خود نیز آن را اداره کند؛ این بازارچه در هفته بسیج راه اندازی می‌شود.
 
انتهای پیام/ 231

نظر شما