شناسهٔ خبر: 20937571 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دکتر روحانی چرا آذری‌جهرمی را به عنوان وزیر ارتباطات معرفی کرد؟

فناوری اطلاعات > ارتباطات - رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی ارتباطات، قبل از رای گیری گفت: من وزیری می‌خواهم که آزادی و امنیت را در فضای مجازی کنار هم بیاورد و به آن اعتقاد داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، دکتر روحانی افزود این اولین تجربه جوان گرایی در کابینه دوازدهم است و علت اینکه گفتم آقای جهرمی بیاید این بود که هم ارتباطات مهم است هم فناوری اطلاعات و ایشان به همه حوزه های فناوری اشراف دارد.

دکتر روحانی تاکید کرد چه زمانی که ایشان به عنوان نماینده وزیر اطلاعات در شورای فضای مجازی حضور داشت و چه به عنوان نماینده وزیر ارتباطات؛ من دیدم که ایشان هم آزادی را و هم امنیت را در کنار هم می خواهد و به وظیفه فنی خود وارد است.

 

به گفته رئیس جمهور فناوری اطلاعات بسیار مهم است و یک زمانی برخی فکر می کردند (و فکر می کنند) بین امنیت و آزادی سازگاری نیست. اما قانون اساسی تاکید بر کنار هم بودن این دو کرده است و آذری جهرمی کسی است که هر دو را کنار هم می خواهد.

دکتر روحانی گفت برخی می گویند آزادی باید قربانی امنیت شود اما ما این را قبول نداریم و ضمن اینکه وزیر ارتباطات باید امنیت را بلد باشد تا آزادی در فضای مجازی را توسعه دهد و ایشان قطعا هر دو را در وزارت ارتباطات می خواهد و آنها را قربانی یکدیگر نمی کند.

 

 

 

5656

نظر شما