شناسهٔ خبر: 20937453 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معرفی بیش از ۹۰ کتاب ایرانی در ۱۸ قرار ملاقات با ناشران چینی+ فهرست

R1013198/P1013197/S4,35/CT1 / R1013198/P1013197/S4,35/CT7

آژانس ادبی پل بیش از ۹۰ عنوان کتاب را برای معرفی در نمایشگاه کتاب پکن آماده کرده است، این کتاب‌ها در ۱۸ قرار ملاقاتی که با ناشران چینی‌، هندی و مالزیایی تدارک دیده شده است،‌ معرفی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن اول شهریور ماه سال جاری در چین کار خود را آغاز خواهد کرد،  ایران میهمان ویژه این دوره نمایشگاه است و برنامه‌های بسیاری برای آن تدارک دیده است. بازار نشر چین در سال‌های گذشته به دلیل برخی سیاست‌های دولت چین،‌ فرصتی مناسب برای عرضه نشر ایران فراهم کرده است و ناشران ایرانی در نظر دارند تا از این فرصت استفاده مناسب را داشته باشند. بر این اساس آژانس ادبی پل بیش از 90 عنوان کتاب در حوزه کودک و بزرگسال را برای معرفی آماده کرده است.

در فهرستی که از طریق آژانس ادبی پل در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده شده است،‌ 54 کتاب در حوزه ادبیات داستانی به چشم می‌خورد‌، که عبارتند از هشت عنوان کتاب از محمدرضا بایرامی‌ شامل قصه سبلان(سه جلدی)‌، همسفران‌، مردگان باغ سبز‌، گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند،‌ سنگ سلام،‌ هفت روز آخر‌، لم‌یزرع و ...،‌ پنج کتاب از ابراهیم حسن‌بیگی شامل محمد(ص)،‌ قدیس‌، عالیجناب شهردار،‌ اشکانه‌، ریشه در اعماق‌‌، دو کتاب از حمیدرضا شاه‌آبادی شامل لالایی برای دخترکان مرده و کافه خیابان گوته‌، چهار کتاب از مرتضی کربلایی لو شامل به سمت کالسکه‌، سوگواری شوالیه‌ها،‌ قره چوبان‌، دختری به نام آرام و ... . کتاب «دا» و آثاری از ناهید طباطبایی‌، ناهید عبقری‌، هادی حکیمیان و مرجان فولادوند از دیگر کتاب‌های این فهرست است.

در این فهرست همچنین 17  کتاب کودک و نوجوان که شامل آثاری از ابراهیم حسن‌بیگی‌، مصطفی رحماندوست،‌ غلامرضا حیدری‌، مهدی آذریزدی‌ و ... است دیده می‌شود.

خلاصه‌ای از این کتاب‌ها به جز آن‌هایی که به زبان انگلیسی هستند،‌ به زبان انگلیسی ترجمه شده است که در قالب کاتالوگی در اختیار ناشران قرار داده خواهد شد. آژانس ادبی پل همچنین بیش از 18 قرار ملاقات با ناشران چینی و ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تدارک دیده است.

انتهای پیام/

نظر شما