شناسهٔ خبر: 20937352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

سلطانی‎فر: شرط موفقیت برنامه‌ریزی جامع در حوزه جوانان است

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شرط موفقیت؛ برنامه‌ریزی جامع در حوزه جوانان است، بنابراین باید ساماندهی وضعیت جوانان، در صدر ماموریت دولت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران جوان:وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: شرط موفقیت؛ برنامه‌ریزی جامع در حوزه جوانان است، بنابراین باید ساماندهی وضعیت جوانان، در صدر ماموریت دولت قرار گیرد.
 
مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم با حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های خویش اظهار داشت:همواره تلاش کرده‌ام با عنوان خدمت گزار مردم با مطالعات نظری و عملی به راه تعیین شده در حوزه‌های مختلف بپردازم و نظرهای متخصصان را در صدر مأموریت خود قرار دهم.
 
وی در ادامه افزود: در این راه تلاش کردم که جسارت آنها را شناسایی کنم و بدین ترتیب ورزش را زبان گویای ملت و ورزشکاران را سفرای توانایی بدانم.
 
سلطانی‌فر در ادامه بیان داشت: شرط موفقیت برنامه ریزی جامع و روندی متوالی بنابراین باید تلاش شود که مسئله جوانان به امری اساسی در کشور تبدیل شود، ورزش هم ساز و کار انعکاس قابلیت‌ها و استعدادهای ایرانی قلمداد می‌شود و به نوعی ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت گفتگوی اثربخشی است.
 
وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: در چنین شرایطی در همکاری فرابخشی برای ارتقای جوانان ایرانی بسیج می‌شویم و نظام شورای جوانان نیز ارزیابی دقیقی دارد که در این زمینه به موفقیت‌هایی نیز دست یافته‌ایم ناهماهنگی‌هایی نیز وجود داشته که هم اکنون به حداقل رسید، با منشور جامعی هم که تدوین شده پیوست فرهنگی ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: همچنین تلاش داریم در بخش جوانان مسئله ازدواج، اشتغال و مسکن مرتفع شود و جوان ایرانی با الگوی اسلامی پیش رود.
 
سلطانی‌فر به بحث تفکیک وزارت ورزش از جوانان اشاره کرد: در صورتی که تفکیک این وزارتخانه نیز صورت گیرد تعاملات و سیاست گذاری‌های مناسبی انجام خواهد گرفت و وزارت ورزش نیز به بخش جوانان کمک خواهد کرد اما تا تعیین تکلیف با صلابت و صداقت به ایفای وظایف محوله در دو حوزه ورزش و جوانان خواهم پرداخت و دین خود را ادا خواهم کرد.
 
وزیر ورزش و جوانان به برنامه‌هایش اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی من جوانان است توانمندسازی شورای عالی جوانان که نیازمند تدبیر فرابخشی است، تدوین لوایحی که خلأهای موجود را جبران کند، توانمندسازی نیروهای انسانی و استفاده از نهادهای مدنی حداکثر سازی نقش جوانان در بخش فرهنگی به منظور ضبط و ربط شاخصه‌ها، تقویت روحیه اعتماد به نفس و بسترسازی به همراه توانمندسازی در کسب اخلاق متعالی، مدیریت اوقات فراغت، استفاده حداکثری از تکنولوژی به منظور اشتغال جوانان، تداوم و شتاب بخشیدن به اقدامات موثر از جمله برنامه‌های مهم بنده در وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.
 
وی در ادامه بیان داشت: اقدامات موثری نیز انجام شده از جمله افزایش 40 درصدی تقویت سازمان‌های مردم نهاد، همچنین امور مربوط به جوانان از 6 میلیارد به 4 میلیارد تقویت یافته، خانه‌های جوانان در سال 92 به 46 واحد افزایش یافته همچنین امید می‌رود تا پایان دولت دوازدهم این تعداد به 200 واحد برسد. همچنین شاهد تحولاتی در عرصه اجرایی خواهیم بود که به تقویت و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد می‌انجامد و مشارکت و حضور جوانان را در برنامه‌ها مسجل می‌کند.
 
سلطانی‌فر در پایان دولت یازدهم اسناد بالادستی برنامه جامع چشم انداز بیست ساله در دستور کارمان و اولویت‌مان قرار خواهد گرفت و امیدواریم در سایه توانمندسازی جوانان سهمیه المپیک و پاراالمپیک بیشتر شود، تیم‌های والیبال، فوتبال، سنگ نوردی، تکواندو، ووشو و کاراته به موفقیت‌های چشم گیری دست یابند.
 
وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: تصویب مالیات بر ارزش افزوده 27 درصد از نکات مثبت بوده همچنین میزبانی‌های ایران به میزان 75 درصد پس از برجام بیشتر شده مخصوصا این مهم در نه ماه گذشته بسیار مشهود بوده است .
 
وی یادآور شد: تقویت ورزش قهرمانی، نخبه پروری و حضور در میادین بنیادین و تقویت ورزش‌های پایه و پرمدال، تقویت ورزش همگانی، بست نشاط اجتماعی شهروندان، سازماندهی امور مردم نهاد و مدیریت اوقات فراغت از برنامه‌های مهمی است که در بخش ورزش به دنبال آن هستم که به آنها دست یابم.
 
این خبر در حال تکمیل است....

نظر شما