شناسهٔ خبر: 20935788 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیروی هوایی آمریکا در آستانه انجام یک ماموریت مخفیانه در فضا+ تصاویر

نیروی هوایی آمریکا برای ماموریتی ناشناخته که در خصوص اهداف آن صحبتی نشده، این باربه سراغ ایلون ماسک و شرکت اسپیس ایکس رفته است و با آنها همکاری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی هوایی کشور آمریکا در حال ساخت یک فضاپیمای کوچک روباتیک به نام X-۳۷B است و می‌خواهد آن را بر روی راکت فضایی فالکون ۹ نصب کند، اما در خصوص ماموریت این فضاپیما اطلاعاتی منتشرنشده است.


این اولین ماموریت شرکت spaceX برای نیروی هوایی آمریکا است.

نیروی هوایی آمریکا در آستانه انجام یک ماموریت مخفیانه در فضا+تصاویر
چهار ماموریت قبلی سفینه فضایی X-۳۷B توسط راکت اطلس ۵ انجام شده است و این نخستین باراست که فالکون نه برای ماموریت انتخاب می‌شود.


قراراست سفینه فضایی روباتیک در ماموریتی به نام تست چرخشی (Orbital Test Vehicle-۵) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا ارسال شود.


سفینه فضایی بدون سرنشین X-۳۷B تا به حال سه ماموریت مخفیانه برای نیروی هوایی آمریکا انجام داده که قرارداد شرکت اسپیس ایکس با نیروی هوایی آمریکا بالغ بر ۶۵ میلیون دلار است.


در ماه می‌سال ۲۰۱۶ برخی گمانه زنی‌ها از این حکایت دارد که آمریکا از شرکت اسپیس ایکس برای نصب ماهواره‌های جاسوسی برروی فالکون ۹ استفاده می‌کند.

نیروی هوایی آمریکا در آستانه انجام یک ماموریت مخفیانه در فضا+تصاویر
سفینه فضایی X-۳۷B برای ماموریتی ۷۰۰ روزه به فضا ارسال شده که می‌تواند مانند نسل قدیم شاتل‌های فضایی ناسا پس از اتمام ماموریت به سطح زمین فرود آید تا کارشناسان بتوانند از اطلاعات آن استفاده کنند.


از جمله ویژگی‌های فنی سفینه بدون سرنشین X-۳۷B طول ۸ متری، ارتفاع ۲ و ۹دهم متری و فاصله بین دو بال ۴ و شش دهم متری را می‌توان نام برد.

نیروی هوایی آمریکا در آستانه انجام یک ماموریت مخفیانه در فضا+تصاویر
این سفینه وزنی معادل با چهار هزار و نهصد و نود کیلوگرم دارد و برای حمل انسان ساخته نشده، اما قادر به حمل یک ماهواره کوچک برای ارسال به مدار کره زمین است.

انتهای پیام/

نیروی هوایی آمریکا سفینه فضایی می سازد

نظر شما