شناسهٔ خبر: 20932820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور تنها ۳ رکابزن امید ایران در مسابقات جاده قهرمانی جهان/ بزرگسالان باز هم نماینده ندارد

71468

ایران برای حضور در مسابقات دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان تنها از سهمیه خود در رده زیر ۲۳ سال استفاده می‌کند و در رده بزرگسالان و تیمی نماینده‌ای نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی دوچرخه سواری سهمیه کشورها را برای حضور در مسابقات جاده قهرمانی جهان اعلام کرد. ایران در ماده  تایم تریل تیمی دو سهمیه توسط پیشگامان و شهرداری تبریز گرفت. در بخش انفرادی هم یک سهمیه در رده بزرگسالان  و سه سهمیه در رده امید یا زیر۲۳ سال کسب کرد.

 اما با وجود کسب دو سهمیه تیمی  قرار نیست نمایندگان ایران در این رقابت‌ها شرکت کنند. تیم پیشگامان، تورهای آسیایی را در پیش‌رو دارد و ترجیح می‌دهد در تورهای آسیایی شرکت کند تا امتیاز لازم برای گرفتن جایگاه مناسب در آسیا را به دست آورد.

 تیم شهرداری تبریز هم با تغییر مدیر سازمان ورزش شهرداری تبریز درگیر مسائل داخلی خود است و از طرفی معتقد هستند تایم تریل تیمی تجهیزات و دوچرخه‌های خاص خود را می‌خواهد  از این رو حضور آن‌ها هم تقریبا منتفی است.

 در بخش انفرادی هم فدراسیون تصمیم گرفته رکابزنی  در رده بزرگسالان اعزام نکند و این رده تمرکز خود را بر روی بازی‌های داخل سالن آسیا بگذارد. بنابراین تنها قرار است ایران از سهمیه خود در رده زیر ۲۳ سال استفاده کند و فقط رکابزن رده امید راهی مسابقات جاده قهرمانی جهان می‌شوند و ایران همانند سال‌های گذشته در رده بزرگسالان نماینده‌ای نخواهد داشت.

 مسابقات جاده قهرمانی جهان از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۲ مهر) در نروژ برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

نظر شما