شناسهٔ خبر: 20932487 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله العظمی حسین مظاهری:

نظام اقتصادی کشور بر پایه فرهنگ قرض الحسنه شکل گیرد/قرض الحسنه فرهنگی مظلوم و مغفول

خبرگزاری شبستان: آیت الله مظاهری فرهنگ قرض الحسنه را فرهنگی مظلوم و مغفول خواند و افزود: تا وقتی نظام اقتصادی و خصوصا سیستم بانکی کشور ما بر پایه فرهنگ قرض الحسنه شکل نگیرد، مشکلات پیچیده عرصه اقتصادی به سامان نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شامگاه گذشته(28 مرداد) در دومین همایش حامیان فرهنگ قرض الحسنه که در سالن کوثر اصفهان برگزار شد، متن پیام آیت الله العظمی حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و مرجع عالیقدر عالم تشیع را قرائت کرد.

 

متن کامل این پیام بدین شرح است:

یکی از سنت های پسندیده مورد تاکید قرآن کریم فرهنگ والای قرض الحسنه است که باید با کمال تاسف بگوییم که فرهنگی مظلوم و مغفول است.

 

اهمیت این فریضه بزرگ تا بدانجاست که خداوند متعال علاوه بر آنکه مکررا آن را توصیه و تاکید می فرماید در مواردی این فرهنگ جامعه ساز را در کنار فرهنگ بزرگ اقامه نماز و ایتاء زکات مطرح فرموده است و این بدان معناست که نماز به عنوان نماد عبودیت و بندگی خدا و زکات به عنوان نماد عدالت اجتماعی و قرض الحسنه به عنوان نماد تعاون و همیاری و مواسات، جمعی در کنار همدیگر سه فریضه عظیمی هستند که سلامت فردی و اجتماعی انسان را تامین و تضمین می کنند و جامعه را از وقوع در گرفتاری های مادی و معنوی نجات می بخشند. از این رو اندیشه حمایت از فرهنگ قرض الحسنه فکری مبارک و شایسته است و اقدامی نیکوکارانه و در مسیر اصلاح امور اقتصادی و اجرای قانون مواسات در جامعه اسلامی است.

 

نکته قابل تذکر آنکه تصمیم گیران و متصدیان امور اقتصادی در کشور حتما به این مهم توجه دارند که تا وقتی نظام اقتصادی و خصوصا سیستم بانکی کشور ما بر پایه فرهنگ قرض الحسنه شکل نگیرد مشکلات پیچیده عرصه اقتصادی به سامان نخواهد رسید و بنابراین همه ما باید تلاش و جدیت در عمل به دنبال احیاء و حمایت از این فرهنگ والا داشته باشیم.

 

آیت الله مظاهری در پایان پیام خود به دومین همایش حامیان فرهنگ قرض الحسنه از همه کسانی که در عرصه قرض الحسنه فعالیت می کنند، تشکر کرد.

 

نظر شما