شناسهٔ خبر: 20932441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم:

حمام شیخ‌بهایی و برخی از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان احیا می‌شود

R41346/P1361/S6,51/CT1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: طرح احیای حمام شیخ بهایی در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مطرح شد و تصمیم‌گیری کلی به جلسه بعدی موکول شد تا پس از آن احیا و مرمت شود.

صاحب‌خبر -

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به طرح احیا حمام شیخ بهایی اظهار داشت: طرح احیای حمام شیخ بهایی در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مطرح شد و تصمیم‌گیری کلی به جلسه بعدی موکول شد تا پس از آن احیا و مرمت شود.

وی افزود: در این شورا تنها پروژه حمام شیخ مطرح نشد بلکه پروژه‌هایی مانند حمام شاه و برخی از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان نیز مطرح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: در این شورا 10 پروژه از اصفهان مطرح شد با توجه به اینکه نظر مجموعه در مورد حمام شیخ بهایی مساعد بود قرار شد در چارچوب فرمت‌های جدید این پروژه تعریف شود تا تصمیم‌گیری‌های نهایی اتخاذ شود.

به گزارش تسنیم،  حمام شیخ بهائی مربوط به دوره صفوی است و در اصفهان، خیابان عبدالرازق، کوچه شیخ بهائی واقع شده و این اثر در تاریخ 29 تیر 1377 با شماره ثبت 2063 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حمام شیخ بهائی معروف‌ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهائی در 1025 ق در عهد شاه عباس، طراحی و ساخته شده است.

آب این حمام که از شاهکارهای شیخ بهایی است با یک شمع گرم می‌شده که برای بسیاری از کارشناسان گرم ماندن توسط یک شمع جای سوال و بررسی را دارد، این بنا در وضعیت خوبی نیست که در حال حاضر میراث فرهنگی برای احیای این بنای ارزشمند اقداماتی را در دست دارد.

انتهای پیام/

نظر شما