شناسهٔ خبر: 20932099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

گفت‌وگو با «حميدرضا گرشاسبي» عضو هيات‌مديره پرسپوليس:

مهدي طارمي سرمايه ملي است

صاحب‌خبر -

گروه ورزش

 تيم فوتبال پرسپوليس عصر روز سه‌شنبه ساعت 20:30 در ورزشگاه شهيد سلطان قابوس شهر مسقط در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا از الاهلي عربستان ميزباني خواهد كرد. شاگردان برانكو كه در ليگ برتر وضعيت خوبي دارند و صدرنشين هستند، از 4 ديدار گذشته خود سه پيروزي پياپي و يك تساوي به دست آوردند تا با روحيه هرچه بيشتر به ديدار آسيايي خود پا بگذارند. در اين بين حواشي اين روزهاي پرسپوليس موجب شد تا حميدرضا گرشاسبي به عنوان عضو هيات‌مديره اين باشگاه موضع‌گيري كند تا به نوعي حواشي پيش از ديدار حساس پرسپوليس مقابل الاهلي پايان يابد. تساوي پرسپوليس مقابل سياه جامگان در هفته چهارم ليگ برتر فوتبال ايران تنها يك مساوي ساده نبود. پايان اين بازي هواداران خشمگين پرسپوليس كه نسبت به عملكرد مهدي طارمي انتقاد داشتند، با فحاشي به او خواستار خارج شدنش از تيم شدند. البته در اين بين برخي ديگر از هواداران پرسپوليس هم درست زماني كه طارمي درون زمين بود گادوين منشا را تشويق كردند تا به نوعي به اين حاشيه‌ها بيش از پيش دامن بزنند. پس از پايان اين ديدار بازيكنان خشمگين پرسپوليس هم در مصاحبه‌هايي جالب اعلام كردند طارمي به خاطر اين توهين‌ها در رختكن اشك ريخته است. البته حسين ماهيني و سيد جلال حسيني كه به عنوان كاپيتان‌هاي پرسپوليس صحبت مي‌كردند شعارهاي هواداران را به خاطر خط دهي برخي ليدرها مي‌دانستند. در شرايطي كه پرسپوليس بايد چند روز ديگر در ديداري حساس برابر الاهلي به ميدان برود، بروز چنين شايعاتي شايد به عملكرد تيم لطمه بزند. براي بررسي حواشي اين روزهاي تيم فوتبال پرسپوليس و وضعيت اين باشگاه با حميدرضا گرشاسبي عضو هيات‌مديره پرسپوليس به صحبت نشستيم.

ابتدا مي‌خواهم درباره وضعيت تيم صحبت كنيد. پرسپوليس در شرايطي بايد به مصاف الاهلي برود كه حواشي زيادي پيرامون تيم به وجود آمده است.

البته اين جور كه شما مي‌گوييد هم نيست. پرسپوليس هميشه با حاشيه‌هايي مواجه است. طي روزهاي گذشته تمرين‌هاي بسيار منسجم و خوبي را پشت سر گذاشته و در حال حاضر هم بازيكنان سرحال هستند تا بتوانند يك بازي خوب برابر الاهلي انجام دهند. كادر فني هم طي روزهاي گذشته تمرين‌هاي خوبي را براي تيم انجام داد و مطمئنا تاكتيك‌هاي متنوعي را براي بازي با الاهلي در نظر گرفته است. من به شما قول مي‌دهم تيم ما يك بازي خوب و منطقي و به دور از حواشي برابر الاهلي انجام خواهد داد.

آيا براي حمايت هواداران در اين بازي برنامه خاصي داريد؟

به هر حال كميته مشوقين باشگاه پرسپوليس طي روزهاي گذشته كارهاي خوبي انجام داده‌اند تا هواداران جهت حضور در ورزشگاه تشويق شوند. باشگاه هم برنامه‌هاي خاصي را براي اين بازي در نظر گرفته است. من اميدوارم ايرانيان مقيم عمان روز بازي‌ پرسپوليس به ورزشگاه بيايند و از تيم ما حمايت كنند. فراموش نكنيد پرسپوليس تنها نماينده ايران در مرحله يك چهارم نهايي است و اين بازي براي ما حيثيتي محسوب مي‌شود. اميدوارم همه از پرسپوليس حمايت كنند تا بتوانيم به كمك آنها پيروز ميدان باشيم.

پرسپوليس حواشي زيادي طي روزهاي گذشته داشته است. از پاس ندادن بازيكنان‌تان به منشا گرفته تا اين اواخر كه هواداران به طارمي توهين كردند. آيا به راستي باشگاه اقدامي براي پايان دادن به اين حاشيه‌ها انجام داده است؟

همانطور كه گفتم تيم‌هاي بزرگ معمولا با حواشي خاصي روبه‌رو هستند. اما آن چيزي كه مهم است اين است كه مهدي طارمي بازيكن ارزشمند و زحمتكش تيم ماست و تا به حال هم گل‌هاي زيادي براي پرسپوليس به ثمر رسانده است. ما نبايد كاري كنيم كه بهترين بازيكن تيم ما ناراحت شود. آقاي طاهري هم وقتي اين مسائل را شنيدند واقعا ناراحت شدند. او به شخصه موضوع را پيگيري كرده است و مطمئنا تا انتها دنبال خواهد كرد. جالب است براي‌تان بگويم در اين ميان حتي حراست باشگاه پرسپوليس به صورت ويژه پيگير مساله است تا بداند چه كساني هواداران را تحريك كردند كه به طارمي فحاشي كنند.

طي روزهاي گذشته صحبت‌هايي مبني بر اسپانسري يك شركت شوينده در پرسپوليس مطرح شده حتي عنوان شده يك نفر از اين شركت قرار است به عضويت هيات‌مديره دربيايد و شايعه شده شما قرار است از اين جمع جدا شويد. اين مساله را تاييد مي‌كنيد؟

درباره مساله‌اي كه شما صحبت مي‌كنيد چيزي نشنيدم. يعني نمي‌دانم آيا قرار است واقعا يك شركت شوينده اسپانسر پرسپوليس شود يا خير اما در مورد خودم بحث جدايي‌ام مطرح نيست و مي‌خواهم تا جايي كه امكان دارد به كارم ادامه دهم. چند روز پيش هم در تمرين پرسپوليس حاضر شديم. بايد بگويم در حال حاضر شرايط روحي تيم بسيار خوب و اميدوار‌كننده است. مطمئنا عربستاني‌ها الان ترس زيادي از پرسپوليس دارند، ما هم با روحيه بالا به مصاف آنها مي‌رويم.

شما قبول داريد برخي دست‌هاي پشت پرده بخواهند به مهدي طارمي لطمه بزنند؟

اين حرف‌ها درست نيست چرا كه طارمي سرمايه ملي است. او بازيكن تيم ملي محسوب مي‌شود. نبايد اينقدر ساده به حواشي موجود دامن بزنيم. طارمي در دو فصل اخير آقاي گل فوتبال ايران بوده و امسال هم بهترين بازيكن ليگ شده است. همان طور كه گفتم ما پيگير مساله هستيم تا بدانيم چه كساني مي‌خواهند به پرسپوليس لطمه بزنند.

خيلي‌ها نگران پرونده مانوئل ژوزه هستند. شايد در اين بين هواداران از همه بيشتر نگران باشند. به راستي پرونده اين مربي به كجا رسيد؟

طبق رايي كه براي دستيارانش صادر شد، باشگاه پرسپوليس محكوم به پرداخت حدود 400 هزار يورو شد. تا به حال هم با كمك هواداران بخشي از اين پول تامين شده است و در هيات‌مديره در تلاش هستيم تا مابقي پول را تامين كنيم و پرداخت شود. اما در مورد خود ژوزه هنوز فيفا راي قطعي صادر نكرده است. ما هم منتظر هستيم تا فيفا راي اين مربي را صادر كند. واقعيت اين است كه در باشگاه پرسپوليس ما هم به‌شدت نگران اين مساله هستيم چرا كه هر لحظه امكان دارد راي صادر شود و با توجه به مشكلات مالي كه داريم، نتوانيم پول را پرداخت كنيم و با محروميت‌هايي مواجه شويم اما مطمئنا اعضاي هيات‌مديره براي حل اين مساله تمام تلاش‌شان را انجام خواهند داد.

راستي قرار است داربي دوستانه باز هم برگزار شود. آيا شما با برگزاري اين بازي موافق هستيد؟

پيشنهاد رسمي به دست باشگاه پرسپوليس نرسيده است. اگر پيشنهاد بيايد آن را بررسي مي‌كنيم و اگر سود مالي خوبي براي باشگاه داشت چرا اين پيشنهاد را قبول نكنيم. قطعا اگر مسائل مالي در آن به خوبي لحاظ شده باشد، اين پيشنهاد را قبول خواهيم كرد.

نظر شما