شناسهٔ خبر: 20930722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق/

«سرتیپ عصام» بازهم تروریست‌ها را نقره داغ کرد/ انهدام یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در دیرالزور+ نقشه میدانی و تصاویر

بر اساس اطلاعات به دست آمده در این حمله موفقیت آمیز ، دهها تروریست داعش از جمله ۴ سرکرده بارز که ملیت خارجی داشتند، به هلاکت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نیروهای اطلاعات گارد ریاست جمهوری سوریه در شهر دیرالزور امروز پس از هفته ها عملیات سنگین شناسایی توانستند ضربه مهلکی را بر پیکره گروه تروریستی داعش وارد کنند. در این عملیات دقیق و پیچیده اطلاعاتی نیروهای سوری موفق شدند یکی از مهمترین پایگاه گروه تروریستی داعش را در محله «الکنمات» شناسایی و کشف کنند و پیش نیازهای لازم را در اختیار نیروهای توپخانه قرار دهند.

در ادامه نیروهای یگان توپخانه و موشکی با دریافت اطلاعات دقیق، با چند خمپاره و موشک، پایگاه راهبردی و مهم تروریست های داعش را هدف قرار دادند و به طور کامل منهدم کردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در این حمله موفقیت آمیز ، دهها تروریست داعش از جمله ۴ سرکرده بارز که ملیت خارجی داشتند، به هلاکت رسیدند.

عملیات ضد تروریستی نیروهای سوری در شهر دیرالزور فقط به هدف قرار دادن پایگاه تروریست ها خلاصه نشد و همزمان گروهی از نیروهای ویژه گارد ریاست جمهوری موفق شدند به مناطق تحت اشغال داعش در محله «حویجة صکر»  در جنوب شرق شهر نفوذ کنند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای سوری در این عملیات مخفی، تعدادی از مناطقی که تروریست ها برای نقل و انتقال نیرو، تجهیزات و حمله به مواضع نیروهای سوری استفاده می شد را مین گذاری کردند و به سرعت منطقه را بدون متوجه شدن تروریست ها ترک کردند.

دقایقی بعد کاروان تروریست ها که در تلاش بود از منطقه عبور کند با مین های کار گذاشته شده برخورد کرد و در نتیجه انفجار دهها تروریست کشته و زخمی شدند.

با نزدیک شدن نیروهای جبهه  مقاومت به شهر دیرالزور، تروریست های داعش با حملات گسترده درصدد هستند مناطق تحت کنترل نیروهای سوری را در شهر دیرالزور اشغال کنند و همین مسئله باعث شده فرماندهان میدانی سوری با تغییر راهبرد، عملیات های پیش دستانه را در دستور کار قرار دهند و با انهدام پایگاه ها،  اتاق های عملیات و مین گذاری مناطق روحیه تروریست ها را تضعیف کنند و مانع پیشروی آنان شوند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، ساعتی قبل هم جنگنده های سوری و روسی موفق شدند با حمله گسترده ۱۹ خودروی نظامی تروریست ها را در نزدیکی مجتم های اداری شهر منهدم کنند.


 

نظر شما