شناسهٔ خبر: 20927399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنای شهرستان ها ـ رشت

تاکید خطیب نمازجمعه رشت بر هوشیاری مقابل توطئه دشمنان

ابنا

امام جمعه موقت رشت گفت: تجربه ی تلخ کودتای 28 مرداد نشان می دهد که امریکا هیچوقت قابل اعتماد نیست و هرگونه دلبستگی بدان مایه ی خسران و سرسپردگی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ امام جمعه ی موقت رشت در خطبه های نماز این شهر با اشاره به سالروز وقوع کودتای ننگین 28 مرداد1332 توسط امریکا گفت: این واقعه ی تاریخی تنها نمونه ای از دشمنی دنیای استکبار علیه ملت ایران است و امروز این روند در دامنه ی بسیار گسترده تری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران جریان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امریکایی ها هیچوقت در مذاکره قابل اعتماد و پایبند بر تعهداتشان نیستند گفت : بصیرت ، دشمن شناسی و هوشیاری در مقابل توطئه ی دشمنان تنها راه عزت ، استقلال و عظمت ایران اسلامی است.

وی ظهور و بروز انواع گروه های تروریستی – تکفیری در منطقه ی خاورمیانه را معلول سیاستهای ضد انسانی دنیای غرب به سرکردگی امریکا دانست و گفت: نمونه ی بارز آن حمایت از داعش است که جنایاتش را کمتر می توان در تاریخ بشریت مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی امنیت و آرامش ایران را مرهون دلاوری و جانبازی سربازان رشید این سرزمین برشمرد و ابراز امیدواری کرد: انتقام خون به ناحق ریخته شده ی شهدای عزیز این مرز و بوم بویژه شهید مظلوم محسن حججی با رشادت سپاه اسلام گرفته شود.

خطیب موقت جمعه ی رشت همچنین با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور و اقدام ایشان برای معرفی کابینه ی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت آینده باید از تمامی ظرفیت ها برای کاهش مشکلات مردم بهره گیرد و وعده های خود را بر محور توزیع عادلانه ی ثروت، توجه به ظرفیت های داخلی و لحاظ همه جانبه ی اقتصاد مقاومتی عملی سازد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته ی دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: نقش دولتها برای تحقق روند توسعه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه و ارزنده است و باید با تسریع این روند، تمدن اسلامی را عینیت بخشید.

امام جمعه ی موقت رشت در بخش پایانی سخنان خویش با اشاره به مناسبت های هفته ، 26 مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مان را گرامی داشت و روز اول ذیحجه سالروز ازدواج امام علی علیه السلام و فاطمه ی زهراء سلام الله علیها را فرصتی برای تاسی جوانان برای آغاز زندگی مشترکشان توصیف کرد.

..................................
سرویس خبرنگاران/ داخلی/ کنعانی

نظر شما