شناسهٔ خبر: 20926524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنای شهرستان ها ـ دزفول

قاضی: روز جهانی مسجد فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه و کارکرد آن در جامعه است

ابنا

امام جمعه دزفول با گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: این روز فرصتی است تا جایگاه و کارکرد مسجد در جامعه تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ  آئین با شکوه نماز جمعه دزفول با حضور اقشار مردم متدین و ولایت مداروبه امامت حجت الاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) قرارگاه فرهنگی این شهرستان برگزار شد.

خطیب نماز جمعه دزفول با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی گفت:از دلبستگی به دنیا باید برحذر بود زیرا که دنیا ناپایدار و دوام وقوامی ندارد.

امام جمعه دزفول درادامه به سبک زندگی دینی از منظر آیات دیگری از سوره حجرات پرداخت و گفت:در آیه های 11و 12 سوره حجرات به چند نکته مهم که در زندگی وروابط اجتماعی مردم جایگاه ویژه دارد اشاره شده است.

وی افزود: از جمله این نکات اینکه گروهی گروه دیگر را استهزاء نکنند بنابراین افرادی که بی توجه به این آیه شریفه یک شهر یا یک قومیت را بعنوان شوخی و یا مزاح مورد استهزاء قرار می دهند کار اشتباهی می کنند زیرا قرآن آن را منع کرده است.

خطیب نماز جمعه دزفول با بیان اینکه با القاب ناپسند نباید همدیگر را صدا کرد اظهار کرد: متاسفانه در جامعه گاهی بعنوان شوخی با القاب و یا با صداهای نامناسب همدیگر را صدا می کنند که این کار درست نیست وبر خلاف دستور قرآن است.

امام جمعه دزفول با تاکید بر این نکته که گمان بد وغیبت از موارد گناه کبیره است افزود: ریشه بسیاری از دشمنی ها ، حقدها ، کینه ها و اختلافات در جامعه مربوط به تجسس های بی جا است .

وی اظهار داشت: سرمایه بزرگ انسان در زندگی حیثیت و آبروی شخص است و هر چیزی که آن را به خطر اندازد مثل این است که جان وی به خطر افتاده است و باید از غیبت و تهمت پرهیز کرد وحرمت مسلمان را حفظ کرد.

حجة الاسلام والمسلمین قاضی در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان دزفول با تسلیت بمناسبت 29 ذی العقده سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) به امام زمان (عج) مقام معظم رهبری ومحبان به آن حضرت با اشاره به 25 ذی العقده ، روز دحوالارض را بسیار مهم و معنوی دانست و گفت: بنا بر روایات در این روز حضرت ابراهیم وحضرت عیسی متولدشده اند و زمین گسترش پیدا کرده وروزه گرفتن دراین روزبه فرموده امام رضا (ع) اجرمضاعف 60ماه را داردکه مومنان نباید از آن غفلت نکنند.

امام جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز با اشاره به 28 مرداد سالروز کودتای ننگین انگلیسی امریکایی در به سرکار آوردن سلطنت محمدرضا پهلوی گفت: مسئول تمام خسارات جانی ومالی وعقب افتادگی کشوراز 28 مرداد 32 تا بهمن 57 که شاه سرنگون شد به عهده پیر استعمار انگلیس و شیطان بزرگ امریکا است.

وی افزود: برغم اسنادی که خودشان افشا کردند باز دست از دشمنی و فتنه علیه ملت ایران بر نمی دارند و این تجربه تاریخی به ما نشان داد که استکبار جهانی قابل اعتماد نیست.

خطیب نماز جمعه دزفول با گرامیداشت روز جهانی مسجد که در سال 1969 میلادی مسجد الاقصی توسط صهیونیستها به آتش کشیده شد افزود: دشمنی صهیونیستها با مسلمانان نباید به فراموشی سپرده شود واین روز فرصتی است که جایگاه و کارکرد مسجد در جامعه تبیین شود.

وی اظهار داشت: باید مساجدی را که در طراز اسلام وانقلاب باشد معرفی کرد مسجدی که محرابش روبه رشد باشد و منبرش محتوا ومعنویت ایجاد کند.

امام جمعه دزفول در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه دزفول با تبریک سالروز ازدواج خجسته و مبارک امیر مومنان حضرت علی (ع) و سرور زنان عالم حضرت صدیقه طاهره (س) از این ازدواج بعنوان زیبا ترین و پاکترین پیوند ازدواج عالم نام برد.

خطیب نماز جمعه دزفول با مهم بر شمردن مسئله ازدواج تاکید کرد: مسئولان باید اولویت اول را فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان بدانند واسیب شناسی طلاقها وبررسی بالا رفتن سن ازدواج را که مشکلاتی را برای جامعه بوجود می اورد در اولویت امور خود قرار دهند.

........................................
سرویس خبرنگاران/ داخلی/ 333

نظر شما