شناسهٔ خبر: 20925274 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

بیانات آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

عده‌ای با مظلوم‌نمایی، قصد تطهیر فضاحت عظیم ۸۸ را دارند / فتنه گران، قبلاً در دادگاه مردمی ۹ دی محاکمه شده‌اند

طبق قانون، هر پرونده‌ای، از زمانی که در اختیار شورای امنیت ملی است، امنیتی است و هیچ نهاد دیگری اجازه ورود به آن را ندارد؛ وقتی این پرونده از دستور کار شورای امنیت ملی خارج شد، پرونده به روال عادی و مثلاً ابعاد قضایی خود بازمی‌گردد. تا وقتی پرونده ۸۸ در دستور کار شورای امنیت ملی است هیچ نهاد دیگری به آن ورود نمی‌کند و اینکه “چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنید و این کار غیرقانونی است“ تنها به‌منظور انحراف افکار عمومی بیان می‌شود و جای تعجب از بعضی نمایندگان مجلس است که چرا باوجود اطلاع از قانون اساسی، بازهم این‌گونه سخن می‌گویند و ذهن مردم را منحرف می‌کنند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی_رجانیوز: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، به دشنام‌گویی به‌عنوان یکی از آفات زبان اشاره‌کرده و بیان داشت: طبق احادیث، ناسزاگویی، موجب فسق بوده، برکت را از زندگی انسان می‌برد و رزق و روزی را کم می‌کند که اختصاص به زبان هم نداشته و مکتوبات و اعمال و رفتار را نیز شامل می‌گردد.

 

به گزارش رجانیوز آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع) در ۲۹ ذی‌القعده، اظهار داشت: فرقه‌ها و نحله‌های فکری چون غلات و معتزله که در زمان آن حضرت گسترش فراوانی یافته بودند، در کنار آزار و دشمنی مأمون و معتصم عباسی، از مهم‌ترین مشکلات و مسائل دوران امامت حضرت محمدتقی (ع) بودند که ایشان باوجود سن کم، به مقابله با عقاید ضاله این گروه‌ها و حفظ بنیان تشیع و اسلام ناب می‌پرداختند.

 

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت سالروز ازدواج مبارک امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) در اول ذی‌القعده، گفت: باید با الگو قرار دادن این پیوند مبارک و درس‌آموز، اصل ازدواج آسان و بی‌پیرایه، به‌صورت عملی در جامعه توسعه‌یافته و ترویج شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: اگر ادعای شیعه بودن داریم، باید سیره و روش زندگی اهل‌بیت (ع) نیز در زندگی ما مشهود باشد و یکی از مصادیق این روش، ازدواج آسان با مهریه سبک و جهیزیه ساده و بی‌آلایش است.

 

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با گسترش جامعه شیعی و تحدید نسل مسلمین، خاطرنشان ساخت: به نظر می‌رسد موانعی که در طول زمان و در قالب سنت‌های اشتباه، بر سر راه ازدواج آسان قرار داده‌شده، یکی از ترفندهای دشمنان برای تأخیر در ازدواج و ایجاد بی‌رغبتی در جوانان برای اقدام به آن است که در عین کاهش نسل، موجب پدید آمدن مفاسد اجتماعی و اخلاقی و آسیب رسیدن به‌سلامت اجتماعی نیز می‌گردد.

 

وی تأکید کرد: باید بیش از آنکه به تجملات و مسائل غیرضروری ازدواج پرداخته می‌شود، استحکام و تقویت بنیان‌های خانوادگی موردتوجه قرارگرفته و مهارت‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعهد طرفین نسبت به هم، به همسران آموزش داده شود؛ چراکه اگر سطح دین‌داری پایین آمد و جنبه‌های عاطفی و انسانی هم قوی نبود، ممکن است زندگی با کوچک‌ترین مسائل متزلزل گردد.

 

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با بزرگداشت روز دحوالارض و تقارن آن با روز جمعه، بیان داشت: دحوالارض، در دو آیه قرآن مورداشاره قرارگرفته است و طبق روایتی از امام رضا (ع)، ظهور حضرت حجت (ع) نیز در این روز به وقوع خواهد پیوست که ان‌شاءالله همه جزو یاران ایشان باشیم.

 

آیت‌الله حسینی همدانی با گرامیداشت روز مسجد در ۳۰ مرداد که سالگرد به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی در سال ۱۹۶۹ میلادی به دست صهیونیست‌ها است، اظهار داشت: مسجد در تاریخ اسلام جایگاهی اساسی دارد و از صدر اسلام، مرکز تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی بوده است.

 

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های مسجد در طول تاریخ، گفت: در تاریخ معاصر، مساجد طی سال‌های ۴۲ تا ۵۷ و بعدازآن نیز در زمان جنگ تحمیلی، جایگاه ویژه‌ای در کشور داشتند، اما بعد از دفاع مقدس، عده‌ای تلاش کردند تا در راستای خواسته‌های دشمنان با ایجاد مجموعه‌های موازی، مساجد و کارکرد آن‌ها را تضعیف کرده و بی‌اثر کنند.

 

وی افزود: امام راحل (ره) بارها نسبت به مساجد هشدار دادند و در بیانات ایشان می‌خوانیم که ” حفظ مساجد امروز جزء اموری است که اسلام به او بسته است؛ اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام، قوی باشد ترس از فانتوم ها نداشته باشید. ترس از آمریکا و این‌ها نداشته باشید. آن روز باید ترس داشته باشید که شما پشت بکنید به اسلام. پشت کنید به مساجد…“

امام‌جمعه کرج افزود: دشمن نیز با اشراف به این مسئله، دائماً به دنبال از کار انداختن مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی تولید نیروی انقلابی هستند و می‌خواهند نرم و خزنده مساجد را به سمت سکولاریزه شدن هدایت کنند.

 

وی تأکید کرد: مسجد باید محل عبادت و بندگی خدای متعال و جایگاه بیان و تحلیل وقایع کشور و خارج از کشور باشد؛ مسجد نباید بی‌تفاوت باشد و امام مسجد نباید بدون توجه به آگاهی بخشی به مأمومین، تنها به اقامه نماز بپردازد و حداقل چند روز در هفته به ارائه‌ی آگاهی‌های اعتقادی و دینی به مردم بپردازد.

 

آیت‌الله حسنی همدانی گفت: مسجد باید روحیه استکبارستیزی و انقلابی را در نمازگزاران تقویت کند نه اینکه از سیاست و درواقع از دین دور کنند؛ تا جایی که امروز می‌بینیم در بعضی مساجد، حتی برای یک مراسم ختم هم روحانی و واعظ دعوت نمی‌کنند و مثلاً به‌جای طلب مغفرت برای متوفی، نی می‌زنند و سر تکان می‌دهند.

 

وی ادامه داد: مسجد باید محل تربیت مدیران آینده کشور باشد و در مقطعی از زمان که این‌گونه بود نیز شاهد اثرات و برکات آن بودیم؛ امروز هم اگر انتخاب مدیران از افراد بیگانه با مسجد باشد، مشکلات زیادی برای اداره کشور، حتی در مسائل دنیوی، رخ خواهد داد.

 

رئیس شورای امور مساجد استان البرز اظهار داشت: مسجدی که اسلام معرفی می‌کند، به ارتباط فردی با خداوند محدود نمی‌شود، بلکه مسجد در اسلام، درواقع مرکز سیاست اسلام است که قدرت نرم نظام در آن قرار دارد و امام مسجد، باید مردم را نسبت به امور سیاسی، دینی و تربیتی آشنا کند.

 

وی گفت: امام مطلوب برای مسجد، کسی است که شغل دیگری نداشته باشد و دائماً در مسجد حضورداشته باشد به این وظیفه‌ی مهم هدایت‌گری که شغل انبیا است، توجه کافی مبذول دارد.

 

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از بیانات خود، با گرامیداشت روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد و تقدیر از مسئولین و کارکنان صنعت دفاعی مجتمع شهید میثمی استان البرز، بیان داشت: دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف نظامی، اعم از زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، اپتیکی و مسائل مختلف مهندسی، مرهون زحمات جوانان جهادگر و انقلابی فعال در صنایع دفاعی کشور است.

 

وی یادآور شد: دشمنان اسلام، چشم دیدن این پیشرفت‌ها را ندارند و مذبوحانه تلاش می‌کنند، این توان را ولو از طریق مسائلی چون برجام، از میان بردارند و می‌خواهند بر سر قدرت دفاعی مذاکره کنند؛ ولی نمی‌دانند که اینجا، محل مذاکره نیست و به فضل الهی صنعت دفاعی کشور، پرتوان و قدرتمند تا رسیدن به بلندترین قله‌های پیشرفت، راه خود را ادامه خواهد داد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، گفت: این واقعه درس‌های فراوانی برای ما دارد که می‌توان آن‌ها را با وقایع امروز مقایسه کرد که یکی از مصادیق آن، انحراف مردم از مسیر درست به‌وسیله جنگ روانی در اجتماع بود.

 

وی ادامه داد: امروز هم با جنگ روانی تلاش می‌کنند تا مسیر فکری مردم را تغییر دهند و افراد را دچار اشتباه و تداخل حق و باطل کنند و همه باید حواس خود را جمع کنند که در این جنگ روانی، که ممکن است خواص هم در آن دچار گمراهی شوند، فریب نخورند.

 

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: استکبار تا به امروز بارها از اصل ولایت‌فقیه در نظام اسلامی و مصادیق آن ضربه خورده است و تا بتواند در راستای تضعیف آن تلاش می‌کند؛ عوامل داخلی او نیز از هر فرصتی برای نیل به این هدف استفاده می‌کنند.

 

وی خاطرنشان ساخت: جریان فتنه سال ۸۸ فضاحت عظیمی بود که امروز عده‌ای رجاله، با هیاهو و مظلوم‌نمایی، قصد تطهیر آن را دارند و در این راه، با بهره‌گیری از تمام توان خود، از مرور زمان سوءاستفاده می‌کنند تا ذهن مردم را از واقعیات سال ۸۸ دور کرده و به مسیر دلخواه خود بکشانند.

 

وی یادآور شد: رهبری تأکید کردند که مسئله‌ی اصلی ۸۸، این بود که عده‌ای نانجیبانه در مقابل جریان قانونی کشور ایستادند و به مردم و کشور ضربه و لطمه وارد کردند؛ این نباید فراموش شود و در گفته‌ها تکرار شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: حصر، کمترین مجازاتی بود که برای این سران این قضیه دیده شد؛ درصورتی‌که نه عذر خواستند، نه توبه کردند و حتی از آنان که پرچم امام حسین (ع) را به آتش کشیدند و عزاداران حسینی را مورد هجمه قراردادند، برائت نجستند؛ بلکه آن‌ها را امت خداجو نیز نامیدند.

 

وی افزود: امروز نیز، با انواع حیل، قصد فشار آوردن به‌نظام دارند؛ دائماً از مردم سخن می‌گویند و طلب محاکمه دارند، شما که دادگاه‌ها را صالحه نمی‌دانید و در ثانی، در دادگاه مردمی ۹ دی‌ماه، محاکمه شدید و بدانید که مردم ما، همان مردم هستند و اگر ببینند عده‌ای ارزش‌ها و آرمان‌هایشان را زیر سؤال برده و خون جوانانشان را نادیده گرفته‌اند و تمامیت کشور را به خطر انداخته‌اند، ۹ دی دیگری بر پا خواهند کرد.

 

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اختیارات و وظایف شورای امنیت ملی، طبق اصل ۱۷۶ قانون اساسی، بیان داشت: طبق قانون، هر پرونده‌ای، از زمانی که در اختیار شورای امنیت ملی است، امنیتی است و هیچ نهاد دیگری اجازه ورود به آن را ندارد؛ وقتی این پرونده از دستور کار شورای امنیت ملی خارج شد، پرونده به روال عادی و مثلاً ابعاد قضایی خود بازمی‌گردد.

 

وی تصریح کرد: تا وقتی پرونده ۸۸ در دستور کار شورای امنیت ملی است هیچ نهاد دیگری به آن ورود نمی‌کند و اینکه “چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنید و این کار غیرقانونی است“ تنها به‌منظور انحراف افکار عمومی بیان می‌شود و جای تعجب از بعضی نمایندگان مجلس است که چرا باوجود اطلاع از قانون اساسی، بازهم این‌گونه سخن می‌گویند و ذهن مردم را منحرف می‌کنند.

 

امام‌جمعه کرج با اشاره به هجمه‌های رخ‌داده در فضای مجازی، علیه خطبه‌های جمعه گذشته شهر کرج، تصریح کرد: می‌دانید، هرچند ورود به منزل شخصی بدون اجازه درست نیست، اما اگر مثلاً در حال غرق شدن در استخر خانه باشد یا دچار حریق شده باشد، باید بدون اجازه وارد شد و او را نجات داد؛ همچنین باوجوداینکه مسجد سازی مستحب است، اما اگر مسجدی به‌قصد توطئه علیه اسلام تأسیس شود، مسجد ضرار است و پیامبر اسلام دستور تخریب آن را داد؛ در باب عیادت مریض نیز همین شرایط صادق است و به‌طور کل نباید به خاطر عمل مستحبی، اجازه‌ی وقوع فعل حرامی صادر شود.

 

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام نیز به عیادت بیماران، حتی بیماران یهودی می‌رفت، رسیدگی به درمان بیمار تا به دست آوردن سلامت کامل او، یک وظیفه است و عوامل مسئول نباید در این زمینه کوتاهی کنند؛ اما اگر عده‌ای خواستند با این عیادت خللی ایجاد کرده و جریانی درست کنند، باید غیر از کارد درمانی که وظیفه درمان دارند، از بقیه جلوگیری کرد.

 

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: صحبت‌ها در این تریبون، با توجه و به‌صورت مدون است و حتی به‌منظور دقت بیشتر، قبل از بیان، بنده آن‌ها را می‌نویسم؛ متأسفانه بعضی‌ها در فضای مجازی و اخبار، خطبه‌های هفته گذشته را تحریف کردند و مطلب دروغی را اشاعه دادند و عده‌ای هم نسنجیده، روی این تحلیل نوشتند که این برخوردها از یک جامعه آگاه بعید است.

وی تأکید کرد: مکرراً عرض کرده‌ایم و به همین مناسبت بازهم می‌گوییم که هر کس می‌خواهد نقل‌قولی از بنده داشته باشد و مطلبی را انتشار دهد، باید به سایت دفتر امام‌جمعه کرج و کانال‌های رسمی ما مراجعه کند و موارد دیگر و مطالب دیگر موردقبول نیست.

 

امام‌جمعه کرج با تبریک آغاز هفته دولت در دوم شهریورماه، گفت: امیدواریم عزیزان دولت منویات رهبری چون اشتغال اقتصاد و معیشت مردم را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و وعده‌هایی که داده‌اند را فراموش نکنند.

 

وی در بخش دیگری از بیانات خود، بیان داشت: ایام غدیر در پیش است، خوب است امسال نمای شهر در این ایام تغییر بهتری پیدا کنند و توجه همه در برنامه‌ها و مهمانی‌ها و هدیه دادن‌ها، به این روز و عید بزرگ اسلامی باشد که هرچند روزه آن مستحب است، ولیمه دادن در آن استحباب بالاتری دارد.

 

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز، خطاب به اعضای شورای شهر جدید کرج، توصیه کرد: دوستانی که به دنبال انتخاب و معرفی شهردار هستند، به حرف‌های خارج از استان توجه نکنند؛ مصالح مردم را در نظر بگیرند و خودشان انتخاب کنند؛ اینکه دیگران برای شما تصمیم بگیرند، خوب نیست، چون اگر زمانی مشکلی پیش آمد، آن‌هایی که از بیرون دستور می‌دهند پاسخگو نخواهند بود و این مردم‌اند که به کمک شما می‌آیند؛ لذا کسی که تصمیم خودتان باشد نه دیگران را انتخاب کنید.

نظر شما