شناسهٔ خبر: 20923250 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر ضرورت تشکیل تیم کارآمد اقتصادی در دولت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود چالش‌های اساسی در کشور از قبیل: رکود، بیکاری، گرانی، تورم، تعطیلی صنایع، کاهش سرمایه گذاری و اقتصاد بی رمق ناشی از فقدان تیم اقتصادی قوی و کارآمد است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ هدایت الله خادمی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه ایران از ظرفیت‌های اقتصادی بسیار بالایی در تمامی حوزه‌ها مانند انرژی، کشاورزی، معدنی، صنعتی و ... برخوردار است.
وی اظهار داشت: شکوفایی اقتصاد ایران باید مبتنی بر برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح به جهت بهره برداری از تمامی بخش‌های مورد نظر باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: چرخ تولید، اشتغال، صادرات و در یک کلام اقتصاد کشور زمانی به چرخش در می‌آید که دولتمردان توجه جدی به ظرفیت‌های داخلی داشته باشند.
وی افزود: در ایرانی که امروز مدعی ساخت موشک در جهان است واردات بیل، کلنگ، پارچه مشکی، دکمه، زیپ و مواردی از این دست به کشور با هیچ منطقی سازگار نیست.
خادمی تصریح کرد: در شرایط فعلی حرکت چرخ اقتصاد کشور به دلیل وجود فساد، مافیا، قاچاق و... کند می‌چرخد.
وی خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید تمام هم و غم خود را معطوف به رونق صادرات کند که نسخه شفابخش اقتصاد کشور در شرایط حاضر توجه به این بخش است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شکوفایی حوزه صادرات کشور نیازمند بسترسازی اساسی در تمامی حوزه‌ها به ویژه بازار یابی، بسته بندی، تولید با کیفیت و رقابتی، کاهش هزینه‌های تولید، تعامل مثبت با اقتصاد جهانی و سایر موارد است.
سید محمدرضا مرتضوی دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم به موضوع الحاق ایران به اقتصاد جهانی اهمیت بسیار زیادی قائل است.
وی افزود: ایران به لحاظ مواد معدنی، ذخایر نفت، گاز و دیگر موارد این امکان را دارد در سطح اقتصاد اقتصاد جهانی به خوبی نقش آفرینی کند.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهارداشت: به نظر می‌رسد با حضور کرباسیان در راس مدیریت وزارت اقتصاد بتوان روند الحاق ایران به اقتصاد جهانی را تسریع بخشید و تالیفات و مدل فکری وزیر پیشنهادی شاهدی بر این مدعاست.
وی گفت: وظیفه وزارت اقتصاد تن‌ها جمع آوری مالیات و تنظیم پرداختی‌های دولت نیست و
فراتر از این موارد و مسائل است.
مرتضوی افزود: برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها در مدیریت اقتصادی دولت باید به نحوی باشد که کشور بتواند در عرصه‌های اقتصاد جهانی خوش بدرخشد.

نظر شما