شناسهٔ خبر: 20922956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

سهم بخش تعاون در ایجاد اشتغال تنها "۲.۵ درصد" است

R41350/P1486/S6,54/CT11

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سهم بخش تعاون در ایجاد اشتغال سال گذشته بسیار ناچیز و تنها ۲.۵ درصد بود، خاطرنشان کرد: تعاون بخش‌های مختلف مانند صنعت، معدن و گردشگری را دربرمی‌گیرد از همین رو لازم است سهم بیشتری در اشتغال استان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی ظهر امروز در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید افراد متقاضی دریافت تسهیلات مشاغل خانگی را به بانک‌های عامل استان معرفی و بانک‌ها نیز باید تسهیلات مشاغل خانگی را راحت‌تر پرداخت کنند.

وی با تاکید بر جلب رضایت مردم در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، افزود: تسهیلات مشاغل خانگی وثیقه یا ضمانت‌های بالا نیاز ندارند بنابراین طبق مصوبه این جلسه بانک‌ها برای وام‌های تا 20 میلیون تومان یک ضامن معتبر، تا 50 میلیون تومان دو ضامن معتبر و تا 100 میلیون تومان نیز سفته و ضامن شخصی طلب کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سیاست‌های کلان از مرکز و وزاتخانه‌های مختلف ابلاغ می‌شود اما برنامه‌های سالانه دستگاه‌ها براساس اعلام استان‌ها و این برنامه‌های کلان تدوین می‌شود، بیان کرد: عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص برنامه‌های سالانه استانی در زمینه تعاونی‌ها با این اصل همخوانی ندارد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه سهم بخش تعاون در ایجاد اشتغال سال گذشته بسیار ناچیز و تنها 2.5 درصد بود، خاطرنشان کرد: تعاون بخش‌های مختلف مانند صنعت، معدن و گردشگری را در بر می‌گیرد از همین رو لازم است سهم بیشتری از اشتغال استان را داشته باشد.

وی با اشاره به طرح کاج گفت: این طرح هم برای کارجویان و هم کارفرمایان بسیار مفید است چرا که زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما